Ky artikull i shkurtër mbledh së bashku vlerësimet e Báb·it të shkruar nga individë të shquar si romancieri Leo Tolstoy dhe burri i shtetit George Nathaniel Curzon.
Konti Leo Tolstoy (1828-1910)
Romancieri rus
“Kam ditur për Bábí·të për një kohë të gjatë dhe kam qenë gjithmonë i interesuar për mësimet e tyre. Më duket se këto mësime, si dhe të gjitha mësimet fetare racionaliste sociale që kanë dalë së fundi nga mësimet origjinale të Brahmanizmit, Budizmit, Judaizmit, Krishterimit dhe Islamit të shtrembëruara nga priftërinjtë, kanë një të ardhme të madhe pikërisht për këtë arsye. këto mësime, duke hedhur poshtë të gjitha këto inkustrime shtrembëruese që shkaktojnë ndarje, aspirojnë të bashkohen në një fe të përbashkët të gjithë njerëzimit.
Prandaj, mësimet e Bábí·ve, përderisa kanë hedhur poshtë besëtytnitë e vjetra muhamedane dhe nuk kanë krijuar besëtytni të reja që do t’i ndanin nga besëtytnitë e tjera të reja…dhe për aq sa ato u përmbahen ideve kryesore themelore të vëllazërisë, barazisë dhe dashurisë, kanë një e ardhme e madhe para tyre.
… Prandaj e simpatizoj babiizmin me gjithë zemër, pasi ai u mëson njerëzve vëllazërinë dhe barazinë dhe sakrificën e jetës materiale për shërbim ndaj Zotit.”
George Nathaniel Curzon (1859-1925)
Burrë shteti
“Rrëfimet e heroizmit madhështor ndriçojnë faqet e gjakosura të historisë së Bábí·ve. Injorantë dhe të pashkolluar, sado që janë dhe kanë qenë shumë prej votuesve të tij, ata janë ende të përgatitur të vdesin për fenë e tyre dhe zjarret e Smithfield nuk kanë ndezur një guxim më fisnik sesa ai që ka takuar dhe sfiduar torturuesit më të rafinuar të Tihranit. Prandaj, nuk kanë rëndësi të vogël parimet e një besimi që mund të zgjojë te pasuesit e tij një frymë kaq të rrallë dhe të bukur vetëflijimi. Nga disa fakte, thuhet se babiizmi në vitet e tij më të hershme e gjeti veten në konflikt me fuqitë civile dhe se Bábí·të bënë një përpjekje kundër jetës së Shahut, është nxjerrë gabimisht se lëvizja ishte me origjinë politike dhe me karakter nihilist. Nga një studim i shkrimeve të Báb·it ose pasardhësve të tij, nuk duket se ka ndonjë bazë për një dyshim të tillë…
Akuza e imoralitetit duket se ka lindur pjesërisht nga shpikjet malinje të kundërshtarëve, pjesërisht nga liria shumë më e madhe e pretenduar për gratë nga Báb·i, e cila në mendjen orientale vështirë se shkëputet nga shthurja e sjelljes…
Jeta e pastër dhe e vuajtur e Báb·it, vdekja e tij e turpshme, heroizmi dhe martirizimi i pasuesve të tij, do t’u bëjnë thirrje shumë të tjerëve që nuk mund të gjejnë fenomene të ngjashme në të dhënat bashkëkohore të Islamit.
Persia, vëll. 1 (1892)
Sir Francis Younghusband (1863-1942)
The Gleam (1923)
Ignatius Valentine Chirol (1852-1929)
Diplomat, gazetar dhe historian
“Që lëvizja që mban emrin apostolik të martirit fetar, i cili u vra në Tabriz më shumë se gjysmë shekulli më parë, është ende një forcë e gjallë në Persi, dihet pothuajse botërisht. Por deri në çfarë mase dhe në çfarë forme ka të ngjarë që ajo forcë të ndihet në mënyrë vendimtare, opinionet ndryshojnë shumë…
…Një nga veçoritë më interesante shoqërore…është ngritja e grave në një plan shumë më të lartë nga sa pranohet zakonisht në Lindje. Vetë Báb·i nuk kishte një dishepull më të përkushtuar sesa zonja e bukur dhe e talentuar, e njohur si Kurrat-el-Ain, ‘Ngushëllimi i Syve’, e cila, pasi kishte ndarë të gjitha rreziqet e misioneve të para apostolike në veri, sfidoi dhe vuajti vdekjen me forcë të guximshme…Asnjë kujtim nuk nderohet më thellë dhe nuk ngjall entuziazëm më të madh se i saji, dhe ndikimi që ajo ushtroi gjatë jetës së saj vazhdon ende te seksi i saj. Fakti që gratë, të cilave Islami ortodoks mezi ua vlerëson zotërimin e një shpirti, pranohen lirisht në takimet e Babi·ve, u jep armiqve të tyre, Mullahëve, rast të mjaftueshëm për të blasfemuar. Por ata kurrë nuk kanë paraqitur asnjë provë në mbështetje të akuzave të paqarta të imoralitetit që ata zakonisht ngrenë kundër ndjekësve të besimit të ri. Komunizmi dhe socializmi gjithashtu u ngarkohen shpesh atyre, dhe disa prej tyre duket se kanë huazuar nga Perëndimi terminologjinë e demokracisë së përparuar.”