ÇFARË BESOJNË BAHÁ’Í·TË | BAHÁ’U’LLÁH·U DHE BESËLIDHJA E TIJ
‘Abdu’l-Bahá·i – Shembulli i Përsosur
Në mesnatë, po atë mbrëmje, një fëmijë lindi në Teheran. Bahá’u’lláh·u, për nder të babait të Tij, e quajti djalin e Tij të porsalindur, ‘Abbás. Por, me kalimin e kohës, ‘Abbás·i zgjodhi ta quante veten ‘Abdu’l-Bahá, “Shërbëtori i Bahá·it” dhe, nëpërmjet jetës së Tij, në shërbim të njerëzimit, u bë i njohur si mishërimi i gjallë dhe shembull i mësimeve të Bahá’u’lláh·ut.
‘Abdu’l-Bahá·i gëzoi një fëmijëri të privilegjuar derisa nisën të shpërthenin përndjekje të ashpra kundër ndjekësve të Báb·it – prej të cilëve Bahá’u’lláh·u ishte më i shquari. Burgosja e Bahá’u’lláh·ut sepse ishte një Bábí shënoi një pikë kthese për familjen e Tij. Duke parë Bahá’u’lláh·un në burg – flokët dhe mjekrën e tij të çrregullt, qafa e tij e fryrë nga jaka e rëndë prej çeliku, trupi i tij i përkulur me zinxhirë – bëri një përshtypje të pashlyeshme në mendjen e djalit të Tij tetëvjeçar.
Në Dhjetor 1852, Bahá’u’lláh·u u lirua nga burgu pas katër muajsh. Pothuajse menjëherë, Ai u dëbua nga Irani me familjen e Tij. Ata kurrë nuk do ta shihnin më tokën e tyre të lindjes. Në udhëtimin për në Bagdad, ‘Abdu’l-Bahá·i pësoi morth dhe u pikëllua për ndarjen nga vëllai i tij i vogël, Mihdí, i cili nuk ishte aq mirë sa të bënte udhëtimin rraskapitës.
Menjëherë pas mbërritjes së tyre në Bagdad, pasoi një ndarje tjetër e dhimbshme kur Bahá’u’lláh·u u tërhoq në malet e Kurdistanit për një periudhë dyvjeçare. Me Atin e Tij të dashur larg, ‘Abdu’l-Bahá·i zuri kohën e Tij duke lexuar dhe medituar mbi Shkrimet e Báb·it.
Kur Baha’u’lláh·u u rikthye më në fund, djali 12-vjeçar u përfshi nga gëzimi. Pavarësisht moshës së Tij të ndjeshme, ‘Abdu’l-Bahá·i tashmë e kishte njohur intuitivisht pozitën e Atit të Tij. Në vitet që pasuan menjëherë, ‘Abdu’l-Bahá·i u bë përfaqësuesi i Bahá’u’lláh·ut dhe sekretari i Tij.
Ai mbrojti Atin e Tij nga ndërhyrjet e panevojshme dhe ligësinë e atyre që e uruan keq dhe u nderuan në qarqe përtej ndjekësve të Atit të Tij, duke biseduar me të mençurit dhe të mësuarit mbi tema dhe subjekte që pushtonin mendjen e tyre. Një koment që Ai shkroi kur ishte ende në adoleshencë tregoi njohuritë dhe kuptueshmërinë e Tij tashmë të thellë dhe një zotërim të mrekullueshëm të gjuhës. Përgjatë mërgimit të tyre, ‘Abdu’l-Bahá·i gjithashtu mori barrën e negociatave të ndryshme me autoritetet civile.
Gjatë dëbimit përfundimtar të Bahá’u’lláh·ut në ‘Akká,’ Abdu’l-Bahá·i vazhdoi të mbronte Atin e Tij, u kujdes për ndjekësit e Tij, u kujdes për të sëmurët dhe të varfërit në qytet dhe mbajti qëndrimin e Tij në çështjet e drejtësisë me burgosësit e pashpirt, rojet brutale dhe zyrtarët armiqësorë. Bujaria e shpirtit, shërbimi vetëmohues dhe respekti ndaj parimeve të ‘Abdu’l-Bahá·it e bënë Atë më të dashur me ata që e njohën dhe, me kalimin e kohës, fitoi edhe armiqtë më zemërgur.
Në Librin e Tij Më të Shenjtë, Bahá’u’lláh·u krijoi një besëlidhje me ndjekësit e Tij, duke i urdhëruar ata që të ktheheshin, pas vdekjes së Tij, te ‘Abdu’l-Bahá·i, të cilin Ai e përshkruan si “Atë të cilin Perëndia e ka synuar, i Cili është degëzuar nga kjo Rrënjë e Lashtë ”. Autoriteti i ‘Abdu’l-Bahá·it si “Qendra e Besëlidhjes” u vendos gjithashtu në tekste të tjera, përfshirë Vullnetin dhe Testamentin e Bahá’u’lláh·ut.
Që nga koha e ndërrimit jetë të Bahá’u’lláh·ut, ‘Abdu’l-Bahá·i mbikëqyri përhapjen e Besimit të Atit të Tij në territore të reja, përfshirë Amerikën e Veriut dhe Evropën. Ai priti një fluks të vazhdueshëm pelegrinësh nga Lindja dhe Perëndimi, kreu një korrespondencë të gjerë me Bahá’i·të dhe kërkuesit në të gjitha pjesët e botës dhe jetoi një jetë shembullore shërbimi për njerëzit e ‘Akká·s.
Ziliqar për ndikimin e ‘Abdu’l-Bahá·it, gjysmëvëllai i tij më i vogël – Mirza Muhammad ‘Alí — u përpoq të minonte dhe uzurponte autoritetin e ‘Abdu’l-Bahá·it. Përpjekjet për të nxitur dyshime të tjera kundër ‘Abdu’l-Bahá·it në mendjet e autoriteteve tashmë armiqësore rezultuan në kufizime që gradualisht ishin lehtësuar gjatë viteve duke u ri-imponuar. Megjithëse këto sulme i shkaktuan dhimbje të madhe Atij dhe pasuesve të Tij besnikë, ata nuk arritën të shkaktojnë dëme të qëndrueshme ndaj unitetit të komunitetit ose përhapjes së Besimit Bahá’í.
Qysh në vitin 1907, ‘Abdu’l-Bahá·i kishte filluar shpërnguljen e familjes së Tij në Haifa, përtej gjirit nga ‘Akká, ku Ai kishte ndërtuar një shtëpi rrëzë malit Karmel. Në vitin 1908, trazirat në kryeqytetin osman arritën kulmin në Revolucionin Xhonturk. Sulltani liroi të gjithë të burgosurit fetarë dhe politikë të perandorisë dhe, pas dekadash burgimi dhe internimi, ‘Abdu’l-Bahá·i ishte i lirë.
Pavarësisht sfidave të jashtëzakonshme, puna për një varr për Báb·in kishte vazhduar, në mes të malit, në një vend të caktuar nga Vetë Bahá’u’lláh·u. Në mars 1909, ‘Abdu’l-Bahá·i ishte në gjendje të vendoste eshtrat e Báb·it në Faltoren që kishte ndërtuar.
Vitin tjetër, ‘Abdu’l-Bahá·i u nis nga Haifa për në Egjipt, ku qëndroi një vit, duke kaluar ditët e Tij duke takuar diplomatë, intelektualë, udhëheqës fetarë dhe gazetarë. Në fund të verës së vitit 1911, Ai lundroi për në Evropë, duke u ndalur në vendpushimin francez Thonon-les-Bains para se të udhëtonte për në Londër.
Më 10 shtator 1911, nga faltorja e kishës Temple City në Londër, ‘Abdu’l-Bahá·i mbajti një fjalim publik për herë të parë në jetën e Tij. Qëndrimi i tij pasues njëmujor në Angli ishte i mbushur me veprimtari të pandërprerë, duke promovuar mësimet e Bahá’u’lláh·ut dhe zbatimin e tyre në shumë çështje dhe probleme bashkëkohore, përmes bisedave publike, takimeve me shtypin dhe intervistave me individë. Ditët në Londër, dhe më pas në Paris, vendosën një model që Ai do të ndiqte gjatë të gjitha udhëtimeve të Tij.
Në pranverën e vitit 1912, ‘Abdu’l-Bahá·i udhëtoi për në Shtetet e Bashkuara dhe Kanada për nëntë muaj. Ai udhëtoi nga bregu në breg, duke iu drejtuar çdo lloj auditori, duke takuar njerëz të të gjitha gradave dhe stacioneve. Në fund të vitit, ai u kthye në Britani dhe në fillim të vitit 1913, në Francë, nga ku vazhdoi në Gjermani, Hungari dhe Austri, duke u kthyer në maj në Egjipt, dhe më 5 dhjetor 1913, në Tokën e Shenjtë.
Udhëtimet e ‘Abdu’l-Bahá·it në Perëndim kontribuan në mënyrë të konsiderueshme në përhapjen e mësimeve të Bahá’u’lláh·ut dhe krijimin e fortë të komuniteteve Bahá’í në Evropë dhe Amerikën e Veriut. Në të dy kontinentet, Ai mori një mirëseardhje shumë mirënjohëse nga auditorë të shquar të shqetësuar për gjendjen e shoqërisë moderne, kushtuar shqetësimeve të tilla si paqja, të drejtat e grave, barazia racore, reforma sociale dhe zhvillimi moral.
Gjatë udhëtimeve të Tij, mesazhi i ‘Abdu’l-Bahá·it ishte njoftimi se kishte ardhur mosha e premtuar prej kohësh për bashkimin e njerëzimit. Ai shpesh fliste për nevojën për të krijuar kushtet shoqërore dhe instrumentet politike ndërkombëtare të nevojshme për të vendosur paqen. Më pak se dy vjet më vonë, parandjenjat e Tij për një konflikt të rrethuar nga bota u bënë realitet.
Kur shpërtheu Lufta e Parë Botërore, komunikimi i ‘Abdu’l-Bahá·it me Bahá’í·të jashtë vendit ishte ndërprerë pothuajse plotësisht. Ai i kaloi vitet e luftës duke shërbyer për nevojat materiale dhe shpirtërore të njerëzve përreth tij, duke organizuar personalisht operacione të gjera bujqësore dhe duke shmangur një zi buke për të varfërit e të gjitha feve në Haifa dhe ‘Akká. Shërbimi i tij ndaj popullit të Palestinës u nderua me një kalorës nga Perandoria Britanike në Prill 1920.
Gjatë viteve të luftës, ‘Abdu’l-Bahá·i prodhoi një nga veprat më të rëndësishme të shërbesës së Tij: katërmbëdhjetë letra, të njohura kolektivisht si Pllakat e Planit Hyjnor , drejtuar Bahá’í·ve të Amerikës së Veriut duke përvijuar cilësitë dhe qëndrimet shpirtërore, si dhe veprimet praktike të nevojshme për të përhapur mësimet Bahá’í në të gjithë botën.
Në pleqërinë e Tij, ‘Abdu’l-Bahá·i mbeti jashtëzakonisht energjik. Ai ishte një baba i dashur jo vetëm për komunitetin Bahá’í në Haifa, por për një lëvizje ndërkombëtare në zhvillim e sipër. Korrespondenca e tij udhëhoqi përpjekjet globale për të krijuar një kuadër organizativ për komunitetin. Ndërveprimi i tij me një rrymë pelegrinësh në Tokën e Shenjtë siguroi një instrument tjetër për udhëzimin dhe inkurajimin e besimtarëve nga e gjithë bota.
Funerali i ‘Abdu’l-Bahá·it në Haifa, nëntor 1921.
Dhjetë mijë vajtues me prejardhje të shumta fetare morën pjesë në funeralin e Tij.
Kur Ai vdiq në moshën 77 vjeç në 28 Nëntor 1921, në funeralin e Tij morën pjesë 10,000 vajtues me prejardhje të shumta fetare. Në haraçet spontane ndaj një personaliteti të admiruar, ‘Abdu’l-Bahá·i u lavdërua si Ai që e çoi njerëzimin drejt “Rrugës së së Vërtetës”, si një “shtyllë paqeje” dhe mishërim i “lavdisë dhe madhështisë”.
Eshtrat e ‘Abdu’l-Bahá·it u varrosën në një nga dhomat e Faltores së Báb·it në malin Karmel.
Në Tetor 1985, Shtëpia Universale e Drejtësisë i drejtoi një letër gjeneralitetit të njerëzimit mbi temën e paqes universale, të titulluar “Premtimi i Paqes Botërore”. Ky seksion i faqes në internet paraqet të gjithë tekstin nga deklarata. Më poshtë mund të lexoni hapjen e këtij dokumenti. Gjithashtu mund të shkarkohet nga Biblioteka e Referencës Bahá’.
Paqja e Madhe drejt së cilës njerëzit e vullnetit të mirë gjatë shekujve kanë prirur zemrat e tyre, nga të cilët shikuesit dhe poetët për breza të panumërt kanë shprehur vizionin e tyre, dhe për të cilën nga mosha në moshë shkrimet e shenjta të njerëzimit kanë mbajtur vazhdimisht premtimin, tani është në e fundit brenda mundësive të kombeve. Për herë të parë në histori është e mundur që të gjithë të shikojnë të gjithë planetin, me të gjithë popujt e tij të shumtë të larmishëm, në një perspektivë. Paqja botërore nuk është vetëm e mundur, por e pashmangshme. Stageshtë faza tjetër në evolucionin e këtij planeti – sipas fjalëve të një mendimtari të madh, “planetizimi i njerëzimit”.
Nëse paqja do të arrihet vetëm pas tmerreve të paimagjinueshme të nxitura nga kapja kokëfortë e njerëzimit në modelet e vjetra të sjelljes, apo do të përqafohet tani nga një akt vullneti konsultativ, është zgjedhja para të gjithëve që banojnë në tokë. Në këtë pikë kritike kur problemet e pazgjidhshme me të cilat ballafaqohen kombet janë shkrirë në një shqetësim të përbashkët për të gjithë botën, dështimi për të frenuar valën e konfliktit dhe çrregullimeve do të ishte pa përgjegjësi.
Ndër shenjat e favorshme janë fuqia në rritje e vazhdueshme e hapave drejt rendit botëror të marra fillimisht afër fillimit të këtij shekulli në krijimin e Lidhjes së Kombeve, të pasuar nga Organizata e Kombeve të Bashkuara me bazë më të gjerë; arritja që nga Lufta e Dytë Botërore e pavarësisë nga shumica e të gjitha kombeve në tokë, duke treguar përfundimin e procesit të ndërtimit të kombit dhe përfshirjen e këtyre kombeve të rinj me ato më të vjetra në çështjet me interes të ndërsjellë; rritja e madhe pasuese e bashkëpunimit midis popujve dhe grupeve deri më tani të izoluar dhe antagonistë në ndërmarrjet ndërkombëtare në fushat shkencore, arsimore, juridike, ekonomike dhe kulturore; rritja në dekadat e fundit e një numri të paparë të organizatave humanitare ndërkombëtare; përhapja e lëvizjeve të grave dhe të rinjve që bëjnë thirrje për t’i dhënë fund luftës; dhe pjelljen spontane të zgjerimit të rrjeteve të njerëzve të zakonshëm që kërkojnë mirëkuptim përmes komunikimit personal.
Përparimet shkencore dhe teknologjike që po ndodhin në këtë shekull të bekuar jashtëzakonisht sjellin një rritje të madhe përpara në evolucionin shoqëror të planetit dhe tregojnë mjetet me të cilat mund të zgjidhen problemet praktike të njerëzimit. Ato sigurojnë, me të vërtetë, mjetet për administrimin e jetës komplekse të një bote të bashkuar. Megjithatë barrierat vazhdojnë. Dyshimet, keqkuptimet, paragjykimet, dyshimet dhe interesi i ngushtë vetjak përfshijnë kombet dhe popujt në marrëdhëniet e tyre me njëri-tjetrin.
Outshtë jashtë një ndjenje të thellë të detyrës shpirtërore dhe morale që ne jemi të detyruar në këtë moment të përshtatshëm për të tërhequr vëmendjen tuaj në njohuritë depërtuese u komunikua së pari sundimtarëve të njerëzimit më shumë se një shekull më parë nga Bahá’u’lláh, Themeluesi i Besimit Bahá’í, për të cilin ne jemi të Besuarit.
“Erërat e dëshpërimit,” shkroi Bahá’u’lláh -u, “mjerisht, fryjnë nga çdo drejtim dhe grindja që ndan dhe godet racën njerëzore po rritet çdo ditë. Shenjat e konvulsioneve dhe kaosit të afërt tani mund të dallohen, për aq sa rendi mbizotërues duket të jetë me të meta për keqardhje. ” Ky gjykim profetik është vërtetuar shumë nga përvoja e zakonshme e njerëzimit. Të metat në rendin mbizotërues bien në sy në pamundësinë e shteteve sovrane të organizuara si Kombet e Bashkuara për të ekzorcuar fantazmën e luftës, kolapsin e kërcënuar të rendit ekonomik ndërkombëtar, përhapjen e anarkisë dhe terrorizmit dhe vuajtjet e mëdha që janë këto dhe vuajtjet e tjera duke shkaktuar rritjen e milionave. Në të vërtetë, aq shumë agresioni dhe konflikti kanë arritur të karakterizojnë sistemet tona sociale, ekonomike dhe fetare, saqë shumë prej tyre i janë nënshtruar mendimit se një sjellje e tillë është e natyrshme për natyrën njerëzore dhe për këtë arsye e pashmangshme.
Me ngulitjen e këtij këndvështrimi, një kontradiktë paralizuese është zhvilluar në çështjet njerëzore. Nga njëra anë, njerëzit e të gjitha kombeve shpallin jo vetëm gatishmërinë e tyre, por dëshirën e tyre për paqe dhe harmoni, për t’i dhënë fund frikësimeve të tmerrshme që mundojnë jetën e tyre të përditshme. Nga ana tjetër, miratimi jokritik i jepet propozimit se qeniet njerëzore janë egoiste dhe agresive të pakorrigjueshme dhe kështu të paafta për të ngritur një sistem shoqëror njëherësh progresiv dhe paqësor, dinamik dhe harmonik, një sistem që i jep lojë falas krijimtarisë dhe iniciativës individuale, por bazuar në bashkëpunimi dhe reciprociteti.
Ndërsa nevoja për paqe bëhet më urgjente, kjo kontradiktë themelore, e cila pengon realizimin e saj, kërkon një rivlerësim të supozimeve mbi të cilat bazohet pikëpamja e përhapur e gjendjes historike të njerëzimit. E shqyrtuar në mënyrë të paanshme, provat zbulojnë se një sjellje e tillë, larg shprehjes së vetes së vërtetë të njeriut, përfaqëson një shtrembërim të shpirtit njerëzor. Kënaqësia në këtë pikë do t’u mundësojë të gjithë njerëzve të vënë në lëvizje forca shoqërore konstruktive të cilat, sepse janë në përputhje me natyrën njerëzore, do të nxisin harmoninë dhe bashkëpunimin në vend të luftës dhe konfliktit.
Të zgjedhësh një kurs të tillë nuk do të thotë të mohosh të kaluarën e njerëzimit, por ta kuptosh atë. Besimi Bahá’í e konsideron konfuzionin aktual botëror dhe gjendjen katastrofike në çështjet njerëzore si një fazë natyrore në një proces organik që çon përfundimisht dhe në mënyrë të parezistueshme në bashkimin e racës njerëzore në një rend të vetëm shoqëror, kufijtë e të cilit janë ato të planetit. Raca njerëzore, si një njësi e veçantë, organike, ka kaluar nëpër etapa evolucionare analoge me fazat e foshnjërisë dhe fëmijërisë në jetën e anëtarëve të saj individualë, dhe tani është në periudhën kulminante të adoleshencës së saj të trazuar që i afrohet asaj të shumëpriturardhja e moshës.
Një pranim i sinqertë se paragjykimi, lufta dhe shfrytëzimi kanë qenë shprehja e fazave të papjekura në një proces të gjerë historik dhe se raca njerëzore po përjeton sot trazirën e pashmangshme e cila shënon moshën e saj kolektive nuk është një arsye për dëshpërim, por një parakusht për të ndërmarrë ndërmarrjen e jashtëzakonshme të ndërtimit të një botë paqësore. Që një ndërmarrje e tillë është e mundur, që ekzistojnë forcat e nevojshme konstruktive, që strukturat bashkuese shoqërore mund të ngrihen, është tema që ne ju nxisim të shqyrtoni.
Çfarëdo vuajtje dhe trazira që mund të kenë vitet e ardhshme, sado të errëta të jenë rrethanat e afërta, komuniteti Bahá’í beson se njerëzimi mund ta përballojë këtë sprovë supreme me besim në rezultatin e tij përfundimtar. Larg sinjalizimit të fundit të civilizimit, ndryshimet konvulsive drejt të cilave njerëzimi po nxitet gjithnjë e më shpejt do të shërbejnë për të çliruar “potencialet e qenësishme në pozitën e njeriut” dhe për të zbuluar “masën e plotë të fatit të tij në tokë, përsosmërinë e lindur të realitetin e tij. ”