Shoghi Effendi – Ruajtësi i Besimit Bahá’í
Lidhur me të dy Báb·in dhe Bahá’u’lláh·un, Shoghi Effendi lindi në ‘Akká ndërsa Gjyshi i tij, ‘Abdu’l-Bahá·i, ishte akoma i burgosur. Që në vitet e tij të hershme, një ngulm besimi i shoqëruar me një përkushtim të thellë ndaj gjyshit të tij motivoi çdo veprim të Shoghi Effendi·ut. Ai dëshironte të zotëronte gjuhën angleze në mënyrë që të shërbente si sekretar dhe përkthyes për ‘Abdu’l-Bahá·in, dhe kështu, në pranverën e vitit 1920, ai u nis për në Universitetin e Oksfordit, ku ai zhvilloi më tej zotërimin e tij mbresëlënës të gjuhës angleze.
Kur ‘Abdu’l-Bahá·i vdiq në nëntor 1921, Shoghi Effendi u shkatërrua. Në një pikëllim të thellë, ai mësoi se ‘Abdu’l-Bahá·i në Vullnetin dhe Testamentin e Tij e kishte caktuar atë Ruajtës të Besimit Bahá’í.
Megjithë shqetësimin e tij personal, Shoghi Effendi mori fuqishëm përgjegjësitë e tij të frikshme. Ai u nis për të zbatuar dispozitat e asaj që ai identifikoi si tre “karta” të Besimit Bahá’í: Tabela e Karmelit e Bahá’u’lláh·ut, duke vendosur mandatin për zhvillimin e Qendrës Botërore Bahá’í në Tokën e Shenjtë; Vullneti dhe Testamenti i ‘Abdu’l-Bahá·it, duke përvijuar kuadrin për evolucionin e administratës Bahá’í; dhe Tabelat e Planit Hyjnor të ‘Abdu’l-Bahá·it, që japin udhëzimet për zgjerimin global të komunitetit Bahá’í.
Me ndërrimin jetë të ‘Abdu’l-Bahá·it, Besimi Bahá’í hyri në një fazë të re në rritjen e tij. Ajo që Shoghi Effendi e përshkroi si “epoka e saj apostolike” ose “epoka heroike” kishte kaluar, dhe “mosha e saj formuese” kishte filluar. Pozicioni i tij si Ruajtës përfshinte një funksion dhe stil udhëheqjeje krejt të ndryshëm nga ai i ‘Abdu’l-Bahá·it.
Në vitin 1937, Shoghi Effendi u martua me Mary Maxwell nga Montreal, Kanada, e cila u bë e njohur për Bahá’í·të me titullin Amatu’l-Bahá Ruhiyyih Khanum. Vite më vonë, në një mesazh drejtuar Asamblesë Shpirtërore Kombëtare të Bahá’í·ve të Kanadasë, Guardian e përshkroi atë si “shoqja ime ndihmëse, mburoja ime … dhe bashkëpunëtorja ime e palodhur në detyrat e vështira që kam mbi krahë”.
Zhvillimi i rendit administrativ të Bahá’u’lláh·ut ishte një fokus kryesor i vëmendjes së Shoghi Effendi·ut. Ndërsa institucionet Bahá’í evoluan, ata do të mobilizonin burimet njerëzore dhe materiale të komunitetit, duke siguruar instrumentet e nevojshme për zbatimin e Planit Hyjnor. Së pari, një strukturë e institucioneve të zgjedhura lokale dhe kombëtare Bahá’í kërkohej të administronte punët e komunitetit në rritje. Shoghi Effendi·u i udhëhoqi këto institucione të sapolindura për të kryer një gamë të gjerë aktivitetesh thelbësore, të tilla si promovimi i mësimeve, botimi i literaturës dhe organizimi i jetës në komunitet – gjatë gjithë kohës duke mësuar se si të praktikoni metodën e vendimmarrjes konsultative të përshkruar nga Bahá’u’lláh·u.
Në vitin 1937, 16 vjet pas vdekjes së ‘Abdu’l-Bahá·it, kapaciteti administrativ në një numër vendesh ishte zhvilluar aq sa Shoghi Effendi·u mund të fillonte të zbatonte planet për të përhapur mësimet Bahá’í më larg dhe për të krijuar komunitete në të gjithë planetin, në përmbushje të objektivave të përcaktuara në Tabelat e Planit Hyjnor.
Për të kryesuar dhe mbështetur këtë punë, Ruajtësi filloi të emërojë “Duart e Kauzës së Perëndisë”, një trupë të Bahá’í·ve të shquar në çdo kontinent, të cilët ai më vonë i emëroi si “Drejtuesit kryesorë të Cimmonwealth-it Botëror embrional të Bahá’u’lláh·ut”. Funksioni i këtij trupi besimtarësh të rangut të lartë ishte të drejtonte nisma në promovimin e mësimeve Bahá’í, të inkurajonte të mësuarit, të ndihmonte dhe edukonte Asambletë në detyrat e tyre dhe të siguronte udhëheqje dhe inkurajim moral. Në vitin 1951, Shoghi Effendi emëroi anëtarët e një Këshilli Ndërkombëtar Bahá’í, të cilin ai e përshkroi si paraardhësin e Shtëpisë Universale të Drejtësisë. Në vitin 1954, u formua gjithashtu një rrjet global i anëtarëve të Bordit Ndihmës për të ndihmuar Duart e Kauzës.
Për të realizuar qëllimet e Planit Hyjnor të ‘Abdu’l-Bahá·it — për të shpërndarë Besimin Bahá’í në çdo vend — Ruajtësi fillimisht inkurajoi dhe ndihmoi atë që atëherë ishte një grup relativisht i vogël Bahá’í të përhapeshin në të gjithë planetin. Disa u ngritën menjëherë. Kryesorja midis tyre ishte një gazetare amerikane, Martha Root, e cila përshkoi globin të paktën katër herë dhe ndau mesazhin Bahá’í me shpirtra të panumërt, mes tyre Mbretëresha Marie e Rumanisë – personazhi i parë mbretëror që përqafoi mësimet. Shoghi Effendi·u mbajti korrespondencë të rregullt me Martha Root dhe shumë individë të tjerë të patrembur që lanë shtëpitë e tyre për të përhapur Besimin.
Ndërsa numri i Bahá’í·ve – dhe aftësia e tyre për të vepruar – u rrit, Shoghi Effendi·u filloi sistematikisht të vinte në zbatim planin e ‘Abdu’l-Bahá·it (siç përcaktohet në Tabelat e Planit Hyjnor), duke dhënë një sërë planesh specifike te një numër komunitetesh kombëtare Bahá’í për ta përhapur Besimin edhe më larg. Deri në vitin 1953, Bahá’í·të ishin në gjendje të fillonin atë që ai e përshkroi si një “Kryqëzatë Shpirtërore të ngarkuar me fat, tronditëse, të gjatë sa një dekadë, që përfshin botën”. Përmes kësaj fushate, Bahá’í·të në të gjithë botën arritën rezultate mahnitëse. Kur ‘Abdu’l-Bahá·i ndërroi jetë, rreth 35 vende ishin njohur tashmë me Besimin Bahá’í, me disa që kishin organizim rudimentar në nivel kombëtar. Në kohën e vdekjes së Shoghi Effendi·ut në 1957, Bahá’í·të banonin në 219 shtete sovrane, nën varësi apo ishuj të mëdhenj. Deri në vitin 1963, kishte 56 këshilla drejtues të zgjedhur në shkallë vendi – të njohura si Asamble Shpirtërore Kombëtare – si dhe më shumë se 4.500 Asamble Shpirtërore Lokale dhe Bahá’í në më shumë se 15,000 lokalitete.
Gjatë shërbesës së tij, Shoghi Effendi·u filloi të ndërtojë në Tokën e Shenjtë zemrën dhe qendrën nervore të një Besimi që përfshin botën, duke kapërcyer ato që shpesh dukeshin si pengesa materiale të pakapërcyeshme.
Ndër detyrat e shumta që ai mori mbi këtë drejtim, njëra ishte veçanërisht e rëndësishme – të ruante Faltoren e Bahá’u’lláh·ut dhe ndërtesat dhe tokën ngjitur me të. Sigurimi i tërësisë së pronës dhe zbukurimi i rrethinave të saj, ishte një detyrë që e pushtoi atë deri në fund të jetës së tij.
Në Haifa, ai mbikëqyri ndërtimin e superstrukturës për Faltoren e Báb·it në malin Karmel, e cila me kupolën e saj të artë u bë e njohur si “Mbretëresha e Karmelit”. Ai shtroi gjithashtu kopshte madhështore përreth Faltoreve dhe fitoi, restauroi dhe zbukuroi shumë vende të tjera të lidhura me historinë Bahá’í, duke përfshirë rrethinat e vendeve të pushimit të motrës, vëllait, nënës dhe gruas së ‘Abdu’l-Bahá·it.
Për të krijuar lehtësira për qendrën administrative botërore të Besimit në Malin Karmel, Shoghi Effendi hartoi një “hark” në faqen e malit, rreth të cilit do të gjendeshin ndërtesa që strehonin institucionet ndërkombëtare të Besimit Bahá’í. E para prej tyre, Ndërtesa e Arkivave Ndërkombëtare, u përfundua pak para vdekjes së tij.
Gjatë gjithë shërbesës së Shoghi Effendi·ut, ai udhëhoqi komunitetin Bahá’í përmes sfidave të shumta: Bahá’í·të gjermanë u persekutuan nën sundimin nazist; një numër Bahá’í·sh u arrestuan dhe u morën në pyetje në Turqi; komuniteti shumë i zhvilluar në ‘Ishqábád – pas persekutimit të vazhdueshëm nga autoritetet sovjetike në vitet 1920 dhe 1930 — u shpërnda; në Iran shpërtheu kundërshtimi i mëtejshëm ndaj Besimit; shtëpia e Bahá’u’lláh·ut në Bagdad u sekuestrua dhe nuk mund të rimerrej.
Me qetësi dhe perceptim karakteristik, Shoghi Effendi·u pa potencialin për triumf në çdo krizë të dukshme me të cilën përballen Bahá’í·të. Për shembull, në Egjipt gjykatat nxorën një sërë vendimesh të cilat, ndonëse në sipërfaqe dukej se ishin të pafavorshme, u përshëndetën nga Shoghi Effendi si njohje e natyrës së pavarur të Besimit Bahá’í. Ndërsa ndihmonte komunitetin për të ndërmarrë veprime në gjykatat kombëtare dhe në skenën ndërkombëtare për të mbrojtur të drejtat e tyre themelore të njeriut, ai gjithashtu i mësoi ata t’i shihnin vështirësitë si mundësi për të çuar përpara punën e Besimit.
Pavarësisht se mbante barrën e madhe të detyrave dhe përgjegjësive, Ruajtësi i kushtoi çdo kohë që mund të kursente përshëndetjes së pelegrinëve që vizitonin
Tokën e Shenjtë nga Lindja dhe Perëndimi. Ai u takua me ta, i inkurajoi dhe i këshilloi ata, dhe ndau lajmet për përparimin e komunitetit në mbarë botën.
Në Nëntor 1957 – ndërsa ai po vizitonte Londrën me qëllim blerjen e mobiljeve dhe zbukurimeve për ndërtesat dhe kopshtet e Qendrës Botërore Bahá’í — Shoghi Effendi·u vdiq papritur në moshën 60 vjeçare. Bahá’í·të e botës u lanë në një gjendje pikëllimi të thellë. Vendi i tij i fundit i pushimit është në Varrezat New Southgate në veri të Londrës. Sot, është një vend lutjeje dhe reflektimi për vizitorët nga e gjithë bota.
Hulumtimi i kësaj teme
Në Tetor 1985, Shtëpia Universale e Drejtësisë i drejtoi një letër gjeneralitetit të njerëzimit mbi temën e paqes universale, të titulluar “Premtimi i Paqes Botërore”. Ky seksion i faqes në internet paraqet të gjithë tekstin nga deklarata. Më poshtë mund të lexoni hapjen e këtij dokumenti. Gjithashtu mund të shkarkohet nga Biblioteka e Referencës Bahá’.
Paqja e Madhe drejt së cilës njerëzit e vullnetit të mirë gjatë shekujve kanë prirur zemrat e tyre, nga të cilët shikuesit dhe poetët për breza të panumërt kanë shprehur vizionin e tyre, dhe për të cilën nga mosha në moshë shkrimet e shenjta të njerëzimit kanë mbajtur vazhdimisht premtimin, tani është në e fundit brenda mundësive të kombeve. Për herë të parë në histori është e mundur që të gjithë të shikojnë të gjithë planetin, me të gjithë popujt e tij të shumtë të larmishëm, në një perspektivë. Paqja botërore nuk është vetëm e mundur, por e pashmangshme. Stageshtë faza tjetër në evolucionin e këtij planeti – sipas fjalëve të një mendimtari të madh, “planetizimi i njerëzimit”.
Nëse paqja do të arrihet vetëm pas tmerreve të paimagjinueshme të nxitura nga kapja kokëfortë e njerëzimit në modelet e vjetra të sjelljes, apo do të përqafohet tani nga një akt vullneti konsultativ, është zgjedhja para të gjithëve që banojnë në tokë. Në këtë pikë kritike kur problemet e pazgjidhshme me të cilat ballafaqohen kombet janë shkrirë në një shqetësim të përbashkët për të gjithë botën, dështimi për të frenuar valën e konfliktit dhe çrregullimeve do të ishte pa përgjegjësi.
Ndër shenjat e favorshme janë fuqia në rritje e vazhdueshme e hapave drejt rendit botëror të marra fillimisht afër fillimit të këtij shekulli në krijimin e Lidhjes së Kombeve, të pasuar nga Organizata e Kombeve të Bashkuara me bazë më të gjerë; arritja që nga Lufta e Dytë Botërore e pavarësisë nga shumica e të gjitha kombeve në tokë, duke treguar përfundimin e procesit të ndërtimit të kombit dhe përfshirjen e këtyre kombeve të rinj me ato më të vjetra në çështjet me interes të ndërsjellë; rritja e madhe pasuese e bashkëpunimit midis popujve dhe grupeve deri më tani të izoluar dhe antagonistë në ndërmarrjet ndërkombëtare në fushat shkencore, arsimore, juridike, ekonomike dhe kulturore; rritja në dekadat e fundit e një numri të paparë të organizatave humanitare ndërkombëtare; përhapja e lëvizjeve të grave dhe të rinjve që bëjnë thirrje për t’i dhënë fund luftës; dhe pjelljen spontane të zgjerimit të rrjeteve të njerëzve të zakonshëm që kërkojnë mirëkuptim përmes komunikimit personal.
Përparimet shkencore dhe teknologjike që po ndodhin në këtë shekull të bekuar jashtëzakonisht sjellin një rritje të madhe përpara në evolucionin shoqëror të planetit dhe tregojnë mjetet me të cilat mund të zgjidhen problemet praktike të njerëzimit. Ato sigurojnë, me të vërtetë, mjetet për administrimin e jetës komplekse të një bote të bashkuar. Megjithatë barrierat vazhdojnë. Dyshimet, keqkuptimet, paragjykimet, dyshimet dhe interesi i ngushtë vetjak përfshijnë kombet dhe popujt në marrëdhëniet e tyre me njëri-tjetrin.
Outshtë jashtë një ndjenje të thellë të detyrës shpirtërore dhe morale që ne jemi të detyruar në këtë moment të përshtatshëm për të tërhequr vëmendjen tuaj në njohuritë depërtuese u komunikua së pari sundimtarëve të njerëzimit më shumë se një shekull më parë nga Bahá’u’lláh, Themeluesi i Besimit Bahá’í, për të cilin ne jemi të Besuarit.
“Erërat e dëshpërimit,” shkroi Bahá’u’lláh -u, “mjerisht, fryjnë nga çdo drejtim dhe grindja që ndan dhe godet racën njerëzore po rritet çdo ditë. Shenjat e konvulsioneve dhe kaosit të afërt tani mund të dallohen, për aq sa rendi mbizotërues duket të jetë me të meta për keqardhje. ” Ky gjykim profetik është vërtetuar shumë nga përvoja e zakonshme e njerëzimit. Të metat në rendin mbizotërues bien në sy në pamundësinë e shteteve sovrane të organizuara si Kombet e Bashkuara për të ekzorcuar fantazmën e luftës, kolapsin e kërcënuar të rendit ekonomik ndërkombëtar, përhapjen e anarkisë dhe terrorizmit dhe vuajtjet e mëdha që janë këto dhe vuajtjet e tjera duke shkaktuar rritjen e milionave. Në të vërtetë, aq shumë agresioni dhe konflikti kanë arritur të karakterizojnë sistemet tona sociale, ekonomike dhe fetare, saqë shumë prej tyre i janë nënshtruar mendimit se një sjellje e tillë është e natyrshme për natyrën njerëzore dhe për këtë arsye e pashmangshme.
Me ngulitjen e këtij këndvështrimi, një kontradiktë paralizuese është zhvilluar në çështjet njerëzore. Nga njëra anë, njerëzit e të gjitha kombeve shpallin jo vetëm gatishmërinë e tyre, por dëshirën e tyre për paqe dhe harmoni, për t’i dhënë fund frikësimeve të tmerrshme që mundojnë jetën e tyre të përditshme. Nga ana tjetër, miratimi jokritik i jepet propozimit se qeniet njerëzore janë egoiste dhe agresive të pakorrigjueshme dhe kështu të paafta për të ngritur një sistem shoqëror njëherësh progresiv dhe paqësor, dinamik dhe harmonik, një sistem që i jep lojë falas krijimtarisë dhe iniciativës individuale, por bazuar në bashkëpunimi dhe reciprociteti.
Ndërsa nevoja për paqe bëhet më urgjente, kjo kontradiktë themelore, e cila pengon realizimin e saj, kërkon një rivlerësim të supozimeve mbi të cilat bazohet pikëpamja e përhapur e gjendjes historike të njerëzimit. E shqyrtuar në mënyrë të paanshme, provat zbulojnë se një sjellje e tillë, larg shprehjes së vetes së vërtetë të njeriut, përfaqëson një shtrembërim të shpirtit njerëzor. Kënaqësia në këtë pikë do t’u mundësojë të gjithë njerëzve të vënë në lëvizje forca shoqërore konstruktive të cilat, sepse janë në përputhje me natyrën njerëzore, do të nxisin harmoninë dhe bashkëpunimin në vend të luftës dhe konfliktit.
Të zgjedhësh një kurs të tillë nuk do të thotë të mohosh të kaluarën e njerëzimit, por ta kuptosh atë. Besimi Bahá’í e konsideron konfuzionin aktual botëror dhe gjendjen katastrofike në çështjet njerëzore si një fazë natyrore në një proces organik që çon përfundimisht dhe në mënyrë të parezistueshme në bashkimin e racës njerëzore në një rend të vetëm shoqëror, kufijtë e të cilit janë ato të planetit. Raca njerëzore, si një njësi e veçantë, organike, ka kaluar nëpër etapa evolucionare analoge me fazat e foshnjërisë dhe fëmijërisë në jetën e anëtarëve të saj individualë, dhe tani është në periudhën kulminante të adoleshencës së saj të trazuar që i afrohet asaj të shumëpriturardhja e moshës.
Një pranim i sinqertë se paragjykimi, lufta dhe shfrytëzimi kanë qenë shprehja e fazave të papjekura në një proces të gjerë historik dhe se raca njerëzore po përjeton sot trazirën e pashmangshme e cila shënon moshën e saj kolektive nuk është një arsye për dëshpërim, por një parakusht për të ndërmarrë ndërmarrjen e jashtëzakonshme të ndërtimit të një botë paqësore. Që një ndërmarrje e tillë është e mundur, që ekzistojnë forcat e nevojshme konstruktive, që strukturat bashkuese shoqërore mund të ngrihen, është tema që ne ju nxisim të shqyrtoni.
Çfarëdo vuajtje dhe trazira që mund të kenë vitet e ardhshme, sado të errëta të jenë rrethanat e afërta, komuniteti Bahá’í beson se njerëzimi mund ta përballojë këtë sprovë supreme me besim në rezultatin e tij përfundimtar. Larg sinjalizimit të fundit të civilizimit, ndryshimet konvulsive drejt të cilave njerëzimi po nxitet gjithnjë e më shpejt do të shërbejnë për të çliruar “potencialet e qenësishme në pozitën e njeriut” dhe për të zbuluar “masën e plotë të fatit të tij në tokë, përsosmërinë e lindur të realitetin e tij. ”