ÇFARË BESOJNË BAHÁ’Í·TË | BAHÁ’U’LLÁH·U DHE BESËLIDHJA E TIJ
Shoghi Effendi – Ruajtësi i Besimit Bahá’í
Lartë në listën e përparësive të çdo sistemi fetar duhet të jetë përcaktimi i kanunit të shkrimit të tij dhe zbatimi i këtyre shkrimeve të shenjta në rrethanat e jetës individuale dhe të komunitetit. I fuqizuar nga ‘Abdu’l-Bahá·i të jetë interpretuesi i vetëm autoritar i Shkrimeve Bahá’í, Shoghi Effendi·u lexoi ngjarjet botërore nën dritën e shkrimeve të shenjta Bahá’í dhe ndau me komunitetin Bahá’í rezultatet e këtyre analizave në formë shkronjash. Roli i tij si interpretues i teksteve të shenjta ishte i një rëndësie të pamatshme për zhvillimin e Besimit Bahá’í, duke siguruar deri më sot një unitet mirëkuptimi që e ka mbrojtur komunitetin nga përçarja.
Në të njëjtën kohë, institucionet Bahá’í të sapolindura në mbarë botën po e mbushnin Ruajtësin me pyetje për një gamë të madhe temash dhe përgjigjet e tij ndaj këtyre pyetjeve formuan gjithashtu një pjesë të rëndësishme të interpretimit të tij të Zbulesës së Bahá’u’lláh·ut.
Në rreth 26,000 letra dhe mijëra kabllo, Shoghi Effendi·u ofroi udhëzime, frymëzim dhe inkurajim për individët, grupet dhe institucionet Bahá’í.
Rreth gjysma e këtyre shkronjave u kompozuan në persisht dhe arabisht. Midis temave dhe koncepteve të panumërta, Shoghi Effendi·u sqaroi, në një gjuhë jashtëzakonisht të bukur dhe të fuqishme, ligjet dhe të vërtetat themelore të Besimit; përvijoi tiparet e spikatura të përgjegjësive të Shtëpisë Universale të Drejtësisë; përcakton hapat që duhen ndërmarrë për zgjedhjen dhe funksionimin e Asambleve vendore dhe kombëtare; dhe përcaktoi detyrimet e Bahá’í·ve individualë.
Midis letrave të tij, disa shkuan në gjatësinë e një libri të tërë. Janë përpiluar disa vëllime nga letrat dhe mesazhet më të rëndësishme të tij. Shtatë të shkruara midis 1929 dhe 1936 u mblodhën nën titullin Rendi Botëror i Bahá’u’lláh . Në to, Ruajtësi sqaroi të vërtetat doktrinore në thelbin e Besimit Bahá’í, eksploroi misionin e tij në botë, shpjegoi stacionet e vërteta të Figurave të tij Qendrore dhe paraqiti strukturën dhe mandatet e institucioneve Bahá’í.
Një letër tjetër e Shoghi Effendi·ut, botuar nën titullin, Ardhja e Drejtësisë Hyjnore (25 Dhjetor 1938), thirri Bahá’í·të në një qëndrueshmëri besimi dhe gjuhe, dhe korrektësia e sjelljes së nevojshme, të ekzekutimit të detyrave që u shtrihen përpara. Tre vjet më vonë, ndërsa konflikti mbërtheu botën, një letër e botuar si Dita e Premtuar Erdhi (28 Mars 1941), i siguroi Bahá’í·të për gjenezën, drejtimin dhe domosdoshmërinë e “përmbysjes titanike” që njerëzimi po përjetonte.
Në fillim të viteve 1940 Shoghi Effendi·u përqendroi vëmendjen në ngjarjet e historisë Bahá’í dhe, në 1944, në përkujtim të njëqindvjetorit të shpalljes së Báb·it, ai lëshoi Perëndia kalon pranë(Gos Passes By), studimin e tij shumë të detajuar që mbulon tërë shekullin, nga shpallja e parë e Báb·it për misionin e Tij deri në përfundimin e “Planit Shtatëvjeçar” të parë.
Njëkohësisht me këtë, Shoghi Effendi·u shkroi një vepër paralele në Persisht, e cila në mënyrë të ngjashme rishikoi historinë e Besimit Bahá’í dhe shpjegoi tiparet e Rendit Botëror të mishëruar në Shkrimet e Bahá’u’lláh·ut.
Shoghi Effendi·u shërbeu si përkthyesi kryesor i Shkrimeve Bahá’í. Ai kishte studiuar anglisht që në fëmijërinë e tij të hershme dhe, si i ri, ishte në gjendje të vazhdonte studimet në Universitetin Amerikan të Bejrutit dhe më pas në Universitetin e Oksfordit, ku qëndroi deri në kohën e vdekjes së ‘Abdu’l-Bahá’·it në 1921. Meqenëse organet kryesore administrative të Besimit gjatë dekadave të para kritike të Ruajtjes ishin të vendosura në vendet anglishtfolëse, aftësia e Shoghi Effendi·ut për të shprehur dhe interpretuar konceptet Bahá’í në anglisht siguroi një burim të paçmuar udhëzimi për ndjekësit e rinj të Besimit në Botën perëndimore.
Komanda superlative e gjuhës dhe zgjedhja e përpiktë e fjalëve nga Ruajtësi përcaktoi standardin për të gjithë përkthimet Bahá’í që duheshin ndjekur. Ai i përktheu veprat kryesore të Bahá’u’lláh·ut në anglisht – të tilla si Fjalët e Fshehura (1929), The Kitáb-i-Íqan (1931) dhe Letrën drejtuar Birit të Ujkut (1941) – dhe organizoi ekstrakte prej tyre dhe fragmente të tjera thelbësore në antologji, Pastrime nga Shkrimet e Bahá’u’lláh·ut (1935) dhe Lutjet dhe Meditimet e Bahá’u’lláh·ut (1938). Ai përktheu lutje dhe fragmente të panumërta të tjera nga Bahá’u’lláh·u, Báb·i dhe ‘Abdu’l-Bahá·i dhe i përfshiu ato në letrat e tij. Shoghi Effendi·u gjithashtu rikrijoi në anglisht një rrëfim autentik të historisë së hershme të Besimit, i njohur si The Dawn-Breakers (1932).
Hulumtimi i kësaj teme
Në Tetor 1985, Shtëpia Universale e Drejtësisë i drejtoi një letër gjeneralitetit të njerëzimit mbi temën e paqes universale, të titulluar “Premtimi i Paqes Botërore”. Ky seksion i faqes në internet paraqet të gjithë tekstin nga deklarata. Më poshtë mund të lexoni hapjen e këtij dokumenti. Gjithashtu mund të shkarkohet nga Biblioteka e Referencës Bahá’.
Paqja e Madhe drejt së cilës njerëzit e vullnetit të mirë gjatë shekujve kanë prirur zemrat e tyre, nga të cilët shikuesit dhe poetët për breza të panumërt kanë shprehur vizionin e tyre, dhe për të cilën nga mosha në moshë shkrimet e shenjta të njerëzimit kanë mbajtur vazhdimisht premtimin, tani është në e fundit brenda mundësive të kombeve. Për herë të parë në histori është e mundur që të gjithë të shikojnë të gjithë planetin, me të gjithë popujt e tij të shumtë të larmishëm, në një perspektivë. Paqja botërore nuk është vetëm e mundur, por e pashmangshme. Stageshtë faza tjetër në evolucionin e këtij planeti – sipas fjalëve të një mendimtari të madh, “planetizimi i njerëzimit”.
Nëse paqja do të arrihet vetëm pas tmerreve të paimagjinueshme të nxitura nga kapja kokëfortë e njerëzimit në modelet e vjetra të sjelljes, apo do të përqafohet tani nga një akt vullneti konsultativ, është zgjedhja para të gjithëve që banojnë në tokë. Në këtë pikë kritike kur problemet e pazgjidhshme me të cilat ballafaqohen kombet janë shkrirë në një shqetësim të përbashkët për të gjithë botën, dështimi për të frenuar valën e konfliktit dhe çrregullimeve do të ishte pa përgjegjësi.
Ndër shenjat e favorshme janë fuqia në rritje e vazhdueshme e hapave drejt rendit botëror të marra fillimisht afër fillimit të këtij shekulli në krijimin e Lidhjes së Kombeve, të pasuar nga Organizata e Kombeve të Bashkuara me bazë më të gjerë; arritja që nga Lufta e Dytë Botërore e pavarësisë nga shumica e të gjitha kombeve në tokë, duke treguar përfundimin e procesit të ndërtimit të kombit dhe përfshirjen e këtyre kombeve të rinj me ato më të vjetra në çështjet me interes të ndërsjellë; rritja e madhe pasuese e bashkëpunimit midis popujve dhe grupeve deri më tani të izoluar dhe antagonistë në ndërmarrjet ndërkombëtare në fushat shkencore, arsimore, juridike, ekonomike dhe kulturore; rritja në dekadat e fundit e një numri të paparë të organizatave humanitare ndërkombëtare; përhapja e lëvizjeve të grave dhe të rinjve që bëjnë thirrje për t’i dhënë fund luftës; dhe pjelljen spontane të zgjerimit të rrjeteve të njerëzve të zakonshëm që kërkojnë mirëkuptim përmes komunikimit personal.
Përparimet shkencore dhe teknologjike që po ndodhin në këtë shekull të bekuar jashtëzakonisht sjellin një rritje të madhe përpara në evolucionin shoqëror të planetit dhe tregojnë mjetet me të cilat mund të zgjidhen problemet praktike të njerëzimit. Ato sigurojnë, me të vërtetë, mjetet për administrimin e jetës komplekse të një bote të bashkuar. Megjithatë barrierat vazhdojnë. Dyshimet, keqkuptimet, paragjykimet, dyshimet dhe interesi i ngushtë vetjak përfshijnë kombet dhe popujt në marrëdhëniet e tyre me njëri-tjetrin.
Outshtë jashtë një ndjenje të thellë të detyrës shpirtërore dhe morale që ne jemi të detyruar në këtë moment të përshtatshëm për të tërhequr vëmendjen tuaj në njohuritë depërtuese u komunikua së pari sundimtarëve të njerëzimit më shumë se një shekull më parë nga Bahá’u’lláh, Themeluesi i Besimit Bahá’í, për të cilin ne jemi të Besuarit.
“Erërat e dëshpërimit,” shkroi Bahá’u’lláh -u, “mjerisht, fryjnë nga çdo drejtim dhe grindja që ndan dhe godet racën njerëzore po rritet çdo ditë. Shenjat e konvulsioneve dhe kaosit të afërt tani mund të dallohen, për aq sa rendi mbizotërues duket të jetë me të meta për keqardhje. ” Ky gjykim profetik është vërtetuar shumë nga përvoja e zakonshme e njerëzimit. Të metat në rendin mbizotërues bien në sy në pamundësinë e shteteve sovrane të organizuara si Kombet e Bashkuara për të ekzorcuar fantazmën e luftës, kolapsin e kërcënuar të rendit ekonomik ndërkombëtar, përhapjen e anarkisë dhe terrorizmit dhe vuajtjet e mëdha që janë këto dhe vuajtjet e tjera duke shkaktuar rritjen e milionave. Në të vërtetë, aq shumë agresioni dhe konflikti kanë arritur të karakterizojnë sistemet tona sociale, ekonomike dhe fetare, saqë shumë prej tyre i janë nënshtruar mendimit se një sjellje e tillë është e natyrshme për natyrën njerëzore dhe për këtë arsye e pashmangshme.
Me ngulitjen e këtij këndvështrimi, një kontradiktë paralizuese është zhvilluar në çështjet njerëzore. Nga njëra anë, njerëzit e të gjitha kombeve shpallin jo vetëm gatishmërinë e tyre, por dëshirën e tyre për paqe dhe harmoni, për t’i dhënë fund frikësimeve të tmerrshme që mundojnë jetën e tyre të përditshme. Nga ana tjetër, miratimi jokritik i jepet propozimit se qeniet njerëzore janë egoiste dhe agresive të pakorrigjueshme dhe kështu të paafta për të ngritur një sistem shoqëror njëherësh progresiv dhe paqësor, dinamik dhe harmonik, një sistem që i jep lojë falas krijimtarisë dhe iniciativës individuale, por bazuar në bashkëpunimi dhe reciprociteti.
Ndërsa nevoja për paqe bëhet më urgjente, kjo kontradiktë themelore, e cila pengon realizimin e saj, kërkon një rivlerësim të supozimeve mbi të cilat bazohet pikëpamja e përhapur e gjendjes historike të njerëzimit. E shqyrtuar në mënyrë të paanshme, provat zbulojnë se një sjellje e tillë, larg shprehjes së vetes së vërtetë të njeriut, përfaqëson një shtrembërim të shpirtit njerëzor. Kënaqësia në këtë pikë do t’u mundësojë të gjithë njerëzve të vënë në lëvizje forca shoqërore konstruktive të cilat, sepse janë në përputhje me natyrën njerëzore, do të nxisin harmoninë dhe bashkëpunimin në vend të luftës dhe konfliktit.
Të zgjedhësh një kurs të tillë nuk do të thotë të mohosh të kaluarën e njerëzimit, por ta kuptosh atë. Besimi Bahá’í e konsideron konfuzionin aktual botëror dhe gjendjen katastrofike në çështjet njerëzore si një fazë natyrore në një proces organik që çon përfundimisht dhe në mënyrë të parezistueshme në bashkimin e racës njerëzore në një rend të vetëm shoqëror, kufijtë e të cilit janë ato të planetit. Raca njerëzore, si një njësi e veçantë, organike, ka kaluar nëpër etapa evolucionare analoge me fazat e foshnjërisë dhe fëmijërisë në jetën e anëtarëve të saj individualë, dhe tani është në periudhën kulminante të adoleshencës së saj të trazuar që i afrohet asaj të shumëpriturardhja e moshës.
Një pranim i sinqertë se paragjykimi, lufta dhe shfrytëzimi kanë qenë shprehja e fazave të papjekura në një proces të gjerë historik dhe se raca njerëzore po përjeton sot trazirën e pashmangshme e cila shënon moshën e saj kolektive nuk është një arsye për dëshpërim, por një parakusht për të ndërmarrë ndërmarrjen e jashtëzakonshme të ndërtimit të një botë paqësore. Që një ndërmarrje e tillë është e mundur, që ekzistojnë forcat e nevojshme konstruktive, që strukturat bashkuese shoqërore mund të ngrihen, është tema që ne ju nxisim të shqyrtoni.
Çfarëdo vuajtje dhe trazira që mund të kenë vitet e ardhshme, sado të errëta të jenë rrethanat e afërta, komuniteti Bahá’í beson se njerëzimi mund ta përballojë këtë sprovë supreme me besim në rezultatin e tij përfundimtar. Larg sinjalizimit të fundit të civilizimit, ndryshimet konvulsive drejt të cilave njerëzimi po nxitet gjithnjë e më shpejt do të shërbejnë për të çliruar “potencialet e qenësishme në pozitën e njeriut” dhe për të zbuluar “masën e plotë të fatit të tij në tokë, përsosmërinë e lindur të realitetin e tij. ”