ÇFARË BESOJNË BAHÁ’Í·TË | BAHÁ’U’LLÁH·U DHE BESËLIDHJA E TIJ

Shoghi Effendi – Ruajtësi i Besimit Bahá’í 

NDËRRIMI JETË 

I SHOGHI EFFENDI·UT

Më 4 Nëntor 1957, Shoghi Effendi·u vdiq papritur në Londër, pas një periudhe gripi. Ai ishte vetëm 60 vjeç. Pesë ditë më vonë, kortezhi i tij i varrimit bëri rrugën drejt veriut nëpër qytet në atë që atëherë quhej Varreza e Madhe e Londrës Veriore, ku u varrosën eshtrat e Ruajtësit.

Vitin tjetër, një kolonë e thjeshtë u ndërtua mbi varrin e Shoghi Effendi·ut, e krijuar nga i njëjti mermer i bardhë që ai kishte zgjedhur vetë për vendet e pushimit të anëtarëve të famshëm të familjes së tij në Haifa. Kolona kapërcehet nga një glob, skica e Afrikës përballë për të simbolizuar dashurinë e madhe që kishte Shoghi Effendi·u për kontinentin dhe spiritualitetin e popujve të tij. Në krye të globit qëndron një shqiponjë e madhe prej bronzi e praruar, një riprodhim i një skulpture japoneze të cilën Shoghi Effendi·u e kishte vendosur në dhomën e tij dhe e admironte për realizmin dhe bukurinë e saj.

Vendi i pushimit i Ruajtësit, sot pjesë e Varrezave të New Southgate, është një vend lutjeje dhe reflektimi për vizitorët nga e gjithë bota.

Komuniteti Bahá’í 1957-1963

Pavarësisht nga pikëllimi dërrmues i shkaktuar nga vdekja e papritur e Ruajtësit të Besimit të tyre – dhe fakti që trupi drejtues suprem, ndërkombëtar i shuguruar nga Bahá’u’lláh·u ende nuk ishte zgjedhur – Bahá’í·të e botës arritën të mbanin unitetin dhe fokusin vetëm në një mënyrë të jashtëzakonshme.

Për pesë vjet e gjysmë – nga vdekja e Shoghi Effendi·ut deri kur Shtëpia Universale e Drejtësisë të ishte në gjendje të merrte frenat e Besimit Bahá’í në 1963 – një rrugë e sigurt e komunitetit ishte të ndiqte me një vendosmëri të pakundërshtueshme planin e Ruajtësit për zgjerimin dhe konsolidimin e komunitetit Bahá’í. Në këtë ata u udhëzuan dhe u inkurajuan nga një trup besimtarësh me përvojë dhe të devotshëm që vetë Shoghi Effendi·u i kishte ngritur.

Gjatë jetës së Tij, Bahá’u’lláh·u kishte caktuar disa Bahá’í të shquar si “Duart e Kauzës së Perëndisë”. Roli i tyre u përcaktua zyrtarisht nga ‘Abdu’l-Bahá·i në Vullnetin dhe Testamentin e Tij, ku Ai theksoi dhe sqaroi përgjegjësitë e tyre, përfshirë mbrojtjen dhe përhapjen e Besimit. ‘Abdu’l-Bahá·i shkroi se Ruajtësi duhet të caktojë dhe drejtojë Duart e ardhshme të Kauzës.

Gjatë gjashtë viteve të fundit të jetës së tij, Shoghi Effendi·u emëroi 32 Bahá’í si Duart e Kauzës. Kur ai vdiq, 27 prej tyre ishin akoma gjallë. Në një mesazh të shkruar vetëm disa javë para vdekjes së tij, Shoghi Effendi·u iu referua Duarve të Kauzës së Perëndisë si “Drejtuesit kryesorë të Commonwealth-it Botëror embrional të Bahá’u’lláh·ut”.

Pas vdekjes së Shoghi Effendi·ut, këta “Drejtues kryesorë” përcaktuan se do të duhej të ushtronin udhëheqjen e Besimit dhe ta lëviznin botën Bahá’í sa më shpejt që të ishte e mundur drejt zgjedhjes së Shtëpisë Universale të Drejtësisë. Kjo u mirëprit me marrëveshjen dhe besnikërinë e plotë të Asambleve Shpirtërore Kombëtare dhe Bahá’í·ve në të gjithë botën. Menjëherë pas marrjes së përgjegjësisë së përkohshme për Besimin, Duart e Kauzës njoftuan se zgjedhja e Shtëpisë Universale të Drejtësisë do të zhvillohej në Prill 1963.

Duart e Kauzës ndihmuan komunitetin Bahá’í për të arritur objektivat e një plani dhjetëvjeçar që Gardiani kishte inicuar në 1953. Nën udhëheqjen e tyre, numri i Asambleve Shpirtërore Kombëtare u dyfishua nga 26 kur Shoghi Effendi·u vdiq, tek 56 që zgjodhën Shtëpinë Universale të Drejtësisë për herë të parë.

Duke iu përmbajtur rreptësisht kritereve eksplicite të përcaktuara nga ‘Abdu’l-Bahá·i në Vullnetin dhe Testamentin e Tij për emërimin e Kujdestarëve të ardhshëm, Shoghi Effendi nuk emëroi një pasardhës deri në kohën e vdekjes së tij. Ai nuk kishte asnjë fëmijë; as nuk kishte ndonjë pasardhës tjetër mashkull të gjallë të Bahá’u’lláh·ut që shfaqte cilësitë e nevojshme shpirtërore ose i kishte qëndruar besnik Besimit. Pas vdekjes së Ruajtësit, të gjithë Duart e Kauzës së Zotit firmosën dokumente që pohonin se nuk mund të gjenin asnjë testament të shkruar në të cilin Shoghi Effendi mund të kishte caktuar një pasardhës.

Që nga vdekja e Ruajtësit, ka pasur disa përpjekje për të krijuar një përçarje në komunitetin Bahá’í, por e tillë është forca dhe uniteti i komunitetit Bahá’í saqë këto përpjekje janë gjithmonë të kota. Kur në vitin 1960, në moshën mbi 80 vjeç, një nga Duart më të vjetra të Kauzës së Zotit – Charles Mason Remey – pohoi se ai ishte “pasardhësi trashëgues” i Shoghi Effendi·ut, pretendimi i tij i pabazë ngjalli pak interes. Ai vdiq në 1974, i injoruar edhe nga një pjesë e vogël e njerëzve që kishte tërhequr fillimisht.

Vetëm Shtëpia Universale e Drejtësisë kishte autoritetin për të konfirmuar nëse mund të ketë ose jo një Mbrojtës tjetër të Besimit Bahá’í, në varësi të kritereve për emërimin e tij të përcaktuara në Vullnetin dhe Testamentin e ‘Abdu’l-Bahá·it. Pas zgjedhjes së saj në 1963, Shtëpia Universale e Drejtësisë njoftoi se nuk mund të gjente asnjë mënyrë për të emëruar ose për të nxjerrë ligje për të bërë të mundur emërimin e një Kujdestari të dytë për të pasuar Shoghi Effendi·un.

Falë Duarve të Kauzës së Perëndisë, Besimi Bahá’í mbeti i bashkuar dhe i mbrojtur gjatë viteve kritike pas vdekjes së Shoghi Effendi·ut. Shtëpia Universale e Drejtësisë shkroi për këta Drejtues të Besimit, “E gjithë historia e fesë nuk tregon asnjë rekord të krahasueshëm të një vetë-disipline të tillë të rreptë, një besnikërie të tillë absolute dhe një vetë-braktisje të tillë të plotë nga udhëheqësit e një gjetjeje të fesë ata papritmas u privuan nga udhëzuesi i tyre i frymëzuar hyjnor.

Hulumtimi i kësaj teme

Scroll to Top