ÇFARË BESOJNË BAHÁ’Í·TË | BAHÁ’U’LLÁH·U DHE BESËLIDHJA E TIJ
Shoghi Effendi – Ruajtësi i Besimit Bahá’í
Veprat e shkruara të Shoghi Effendi·ut merren me pothuajse çdo aspekt të veprimtarisë dhe mendimit njerëzor.
Temat e përsëritura përshkojnë letrat e tij: zhvillimi i institucioneve administrative të komunitetit mbarëbotëror Bahá’í; kultivimi i jetës personale shpirtërore; zgjerimi dhe konsolidimi global i Besimit Bahá’í; shpjegimet e ligjeve, mësimeve dhe parimeve të tij; historia e Besimit duke përfshirë stacionet e Figurave të saj Qendrore; dhe historinë e qytetërimit botëror dhe forcat që e animojnë zhvillimin e tij.
Më poshtë janë disa ekstrakte të vogla nga shkrimet e Shoghi Effendi·ut.
Sa e madhe është Zbulesa e Bahá’u’lláh·ut! Sa e madhe rëndësia e bekimeve të Tij që u derdhën mbi njerëzimin në këtë ditë! E megjithatë, sa të varfër, sa i papërshtatshëm konceptimi ynë për rëndësinë dhe lavdinë e tyre! Ky brez qëndron shumë pranë një Zbulese kaq kolosale për të vlerësuar, në masën e tyre të plotë, mundësitë e pafundme të Besimit të Tij, karakterin e paparë të Kauzës së Tij dhe disponimet misterioze të Providencës së Tij.
— “Rendi Botëror i Bahá’u’lláh·ut: Konsiderata të Mëtejshme”, Rendi Botëror i Bahá’u’lláh·ut
Qëllimi i Perëndisë nuk është tjetër veçse të shpallë, në mënyrat që Ai mund të sjellë dhe rëndësinë e plotë të së cilës Ai vetëm mund ta kuptojë, Epokën e Madhe, të Artë të një njerëzimi të ndarë prej kohësh, të vuajtur prej kohësh. Gjendja e tij aktuale, madje edhe e ardhmja e saj e afërt, është e errët, e errët shqetësuese. Sidoqoftë, e ardhmja e tij e largët është rrezatuese, lavdisht e shkëlqyeshme – aq rrezatuese saqë asnjë sy nuk mund ta përfytyrojë atë.
Gjithçka që ne mund të përpiqemi të bëjmë në mënyrë të arsyeshme është të përpiqemi të marrim një paraqitje të shkurtër të brezave të parë të Agimit të premtuar që duhet, në plotësinë e kohës, të largojë errësirën që ka rrethuar njerëzimin.
— “Qëllimi i Rendit të Ri Botëror ”, Rendi Botëror i Bahá’u’lláh·ut
Zbulesa e Bahá’u’lláh·ut, misioni suprem i të cilit nuk është tjetër veçse arritja e këtij uniteti organik dhe shpirtëror të të gjithë trupit të kombeve, nëse jemi besnikë ndaj implikimeve të tij, duhet të konsiderohet si sinjalizuese e maturisë së të gjithë racës njerëzore.
— “Shpalosja e Qytetërimit Botëror”, Rendi Botëror i Bahá’u’lláh·ut
Le të mos ketë asnjë gabim. Parimi i Njëshmërisë së Njerëzimit – boshti kryesor rreth të cilit sillen të gjitha mësimet e Bahá’u’lláh·ut – nuk është thjesht një shpërthim i emocionalizmit injorant ose një shprehje e një shprese të paqartë dhe të devotshme. Apeli i tij nuk duhet të identifikohet thjesht me një rizgjim të shpirtit të vëllazërisë dhe vullnetit të mirë midis njerëzve, as nuk synon vetëm në nxitjen e bashkëpunimit harmonik midis popujve dhe kombeve individuale. Implikimet e tij janë më të thella, pretendimet e tij më të mëdha se çdo gjë që Profetët e lashtë u lejuan të përparonin. Mesazhi i tij është i zbatueshëm jo vetëm për individin, por ka të bëjë kryesisht me natyrën e atyre marrëdhënieve thelbësore që duhet të lidhin të gjitha shtetet dhe kombet si anëtarë të një familjeje njerëzore. Ai nuk përbën thjesht shpalljen e një ideali, por lidhet në mënyrë të pandashme me një institucion të përshtatshëm për të mishëruar të vërtetën e tij, për të demonstruar vlefshmërinë e tij dhe për të përjetësuar ndikimin e tij. Ai nënkupton një ndryshim organik në strukturën e shoqërisë së sotme, një ndryshim të tillë që bota nuk e ka përjetuar ende … Ai përfaqëson përfundimin e evolucionit njerëzor-një evolucion që ka pasur fillimet e tij më të hershme në lindjen e jetës familjare, zhvillimi në arritjen e solidaritetit fisnor, duke çuar nga ana tjetër në kushtetutën e qytetit-shtet, dhe duke u zgjeruar më vonë në institucionin e kombeve të pavarura dhe sovrane.
— “Qëllimi i një Rendi të Ri Botëror”, Rendi Botëror i Bahá’u’lláh·ut
Bashkimi i të gjithë njerëzimit është shenja kryesore e fazës në të cilën shoqëria njerëzore tani po i afrohet. Uniteti i familjes, i fisit, i qytetit-shtet dhe i kombit janë përpjekur rradhazi dhe janë krijuar plotësisht. Uniteti botëror është qëllimi drejt të cilit po përpiqet një njerëzim i ngacmuar.
— “Shpalosja e Qytetërimit Botëror”, Rendi Botëror i Bahá’u’lláh·ut
Le të mos ketë dyshime për qëllimin gjallërues të Ligjit mbarëbotëror të Bahá’u’lláh·ut. Larg synimit të përmbysjes së themeleve ekzistuese të shoqërisë, ajo kërkon të zgjerojë bazën e saj, të rindërtojë institucionet e saj në një mënyrë në përputhje me nevojat e një bote që ndryshon vazhdimisht. Ai nuk mund të bierë ndesh me asnjë besnikëri legjitime, as nuk mund të minojë besnikëritë thelbësore. Qëllimi i tij nuk është as të mbyt flakën e një patriotizmi të arsyeshëm dhe inteligjent në zemrat e njerëzve, as të shfuqizojë sistemin e autonomisë kombëtare aq thelbësore nëse duhen shmangur të këqijat e centralizimit të tepërt. Ai nuk injoron, as nuk përpiqet të shtypë, diversitetin e origjinës etnike, të klimës, të historisë, të gjuhës dhe traditës, të mendimit dhe zakonit, që dallojnë popujt dhe kombet e botës. Ai bën thirrje për një besnikëri më të gjerë, për një aspiratë më të madhe se çfarëdo që ka gjallëruar racën njerëzore. Ai këmbëngul në nënshtrimin e impulseve dhe interesave kombëtare ndaj pretendimeve imperative të një bote të unifikuar. Ai hedh poshtë centralizimin e tepërt nga njëra anë, dhe heq dorë nga të gjitha përpjekjet për uniformitet nga ana tjetër. Fjala e tij kryesore është uniteti në diversitet…
— “Qëllimi i një Rendi të Ri Botëror”, Rendi Botëror i Bahá’u’lláh·ut
Kjo korrektësi sjelljeje, me nënkuptimet e saj të drejtësisë, barazisë, vërtetësisë, ndershmërisë, mendjes së drejtë, përgjegjshmërisë dhe besueshmërisë, duhet të dallojë çdo fazë të jetës së komunitetit Bahá’í. “Shokët e Perëndisë”, ka deklaruar vetë Bahá’u’lláh·u, “janë, në këtë ditë, një copë që duhet të tharmojë popujt e botës. Ata duhet të tregojnë besueshmëri të tillë, vërtetësi dhe këmbëngulje, vepra dhe karakter të tillë që të gjithë njerëzimi të përfitojë me shembullin e tyre.”
Ju mund të mësoni më shumë rreth disa prej shkrimeve dhe koleksioneve të letrave të Shoghi Effendi·ut dhe të lexoni ekstrakte të zgjedhura në seksionin Artikuj dhe Burime.
Veprat kryesore të Shoghi Effendi·ut mund të gjenden plotësisht në Bibliotekën e Referencave Bahá’í.
Hulumtimi i kësaj teme
Në Tetor 1985, Shtëpia Universale e Drejtësisë i drejtoi një letër gjeneralitetit të njerëzimit mbi temën e paqes universale, të titulluar “Premtimi i Paqes Botërore”. Ky seksion i faqes në internet paraqet të gjithë tekstin nga deklarata. Më poshtë mund të lexoni hapjen e këtij dokumenti. Gjithashtu mund të shkarkohet nga Biblioteka e Referencës Bahá’.
Paqja e Madhe drejt së cilës njerëzit e vullnetit të mirë gjatë shekujve kanë prirur zemrat e tyre, nga të cilët shikuesit dhe poetët për breza të panumërt kanë shprehur vizionin e tyre, dhe për të cilën nga mosha në moshë shkrimet e shenjta të njerëzimit kanë mbajtur vazhdimisht premtimin, tani është në e fundit brenda mundësive të kombeve. Për herë të parë në histori është e mundur që të gjithë të shikojnë të gjithë planetin, me të gjithë popujt e tij të shumtë të larmishëm, në një perspektivë. Paqja botërore nuk është vetëm e mundur, por e pashmangshme. Stageshtë faza tjetër në evolucionin e këtij planeti – sipas fjalëve të një mendimtari të madh, “planetizimi i njerëzimit”.
Nëse paqja do të arrihet vetëm pas tmerreve të paimagjinueshme të nxitura nga kapja kokëfortë e njerëzimit në modelet e vjetra të sjelljes, apo do të përqafohet tani nga një akt vullneti konsultativ, është zgjedhja para të gjithëve që banojnë në tokë. Në këtë pikë kritike kur problemet e pazgjidhshme me të cilat ballafaqohen kombet janë shkrirë në një shqetësim të përbashkët për të gjithë botën, dështimi për të frenuar valën e konfliktit dhe çrregullimeve do të ishte pa përgjegjësi.
Ndër shenjat e favorshme janë fuqia në rritje e vazhdueshme e hapave drejt rendit botëror të marra fillimisht afër fillimit të këtij shekulli në krijimin e Lidhjes së Kombeve, të pasuar nga Organizata e Kombeve të Bashkuara me bazë më të gjerë; arritja që nga Lufta e Dytë Botërore e pavarësisë nga shumica e të gjitha kombeve në tokë, duke treguar përfundimin e procesit të ndërtimit të kombit dhe përfshirjen e këtyre kombeve të rinj me ato më të vjetra në çështjet me interes të ndërsjellë; rritja e madhe pasuese e bashkëpunimit midis popujve dhe grupeve deri më tani të izoluar dhe antagonistë në ndërmarrjet ndërkombëtare në fushat shkencore, arsimore, juridike, ekonomike dhe kulturore; rritja në dekadat e fundit e një numri të paparë të organizatave humanitare ndërkombëtare; përhapja e lëvizjeve të grave dhe të rinjve që bëjnë thirrje për t’i dhënë fund luftës; dhe pjelljen spontane të zgjerimit të rrjeteve të njerëzve të zakonshëm që kërkojnë mirëkuptim përmes komunikimit personal.
Përparimet shkencore dhe teknologjike që po ndodhin në këtë shekull të bekuar jashtëzakonisht sjellin një rritje të madhe përpara në evolucionin shoqëror të planetit dhe tregojnë mjetet me të cilat mund të zgjidhen problemet praktike të njerëzimit. Ato sigurojnë, me të vërtetë, mjetet për administrimin e jetës komplekse të një bote të bashkuar. Megjithatë barrierat vazhdojnë. Dyshimet, keqkuptimet, paragjykimet, dyshimet dhe interesi i ngushtë vetjak përfshijnë kombet dhe popujt në marrëdhëniet e tyre me njëri-tjetrin.
Outshtë jashtë një ndjenje të thellë të detyrës shpirtërore dhe morale që ne jemi të detyruar në këtë moment të përshtatshëm për të tërhequr vëmendjen tuaj në njohuritë depërtuese u komunikua së pari sundimtarëve të njerëzimit më shumë se një shekull më parë nga Bahá’u’lláh, Themeluesi i Besimit Bahá’í, për të cilin ne jemi të Besuarit.
“Erërat e dëshpërimit,” shkroi Bahá’u’lláh -u, “mjerisht, fryjnë nga çdo drejtim dhe grindja që ndan dhe godet racën njerëzore po rritet çdo ditë. Shenjat e konvulsioneve dhe kaosit të afërt tani mund të dallohen, për aq sa rendi mbizotërues duket të jetë me të meta për keqardhje. ” Ky gjykim profetik është vërtetuar shumë nga përvoja e zakonshme e njerëzimit. Të metat në rendin mbizotërues bien në sy në pamundësinë e shteteve sovrane të organizuara si Kombet e Bashkuara për të ekzorcuar fantazmën e luftës, kolapsin e kërcënuar të rendit ekonomik ndërkombëtar, përhapjen e anarkisë dhe terrorizmit dhe vuajtjet e mëdha që janë këto dhe vuajtjet e tjera duke shkaktuar rritjen e milionave. Në të vërtetë, aq shumë agresioni dhe konflikti kanë arritur të karakterizojnë sistemet tona sociale, ekonomike dhe fetare, saqë shumë prej tyre i janë nënshtruar mendimit se një sjellje e tillë është e natyrshme për natyrën njerëzore dhe për këtë arsye e pashmangshme.
Me ngulitjen e këtij këndvështrimi, një kontradiktë paralizuese është zhvilluar në çështjet njerëzore. Nga njëra anë, njerëzit e të gjitha kombeve shpallin jo vetëm gatishmërinë e tyre, por dëshirën e tyre për paqe dhe harmoni, për t’i dhënë fund frikësimeve të tmerrshme që mundojnë jetën e tyre të përditshme. Nga ana tjetër, miratimi jokritik i jepet propozimit se qeniet njerëzore janë egoiste dhe agresive të pakorrigjueshme dhe kështu të paafta për të ngritur një sistem shoqëror njëherësh progresiv dhe paqësor, dinamik dhe harmonik, një sistem që i jep lojë falas krijimtarisë dhe iniciativës individuale, por bazuar në bashkëpunimi dhe reciprociteti.
Ndërsa nevoja për paqe bëhet më urgjente, kjo kontradiktë themelore, e cila pengon realizimin e saj, kërkon një rivlerësim të supozimeve mbi të cilat bazohet pikëpamja e përhapur e gjendjes historike të njerëzimit. E shqyrtuar në mënyrë të paanshme, provat zbulojnë se një sjellje e tillë, larg shprehjes së vetes së vërtetë të njeriut, përfaqëson një shtrembërim të shpirtit njerëzor. Kënaqësia në këtë pikë do t’u mundësojë të gjithë njerëzve të vënë në lëvizje forca shoqërore konstruktive të cilat, sepse janë në përputhje me natyrën njerëzore, do të nxisin harmoninë dhe bashkëpunimin në vend të luftës dhe konfliktit.
Të zgjedhësh një kurs të tillë nuk do të thotë të mohosh të kaluarën e njerëzimit, por ta kuptosh atë. Besimi Bahá’í e konsideron konfuzionin aktual botëror dhe gjendjen katastrofike në çështjet njerëzore si një fazë natyrore në një proces organik që çon përfundimisht dhe në mënyrë të parezistueshme në bashkimin e racës njerëzore në një rend të vetëm shoqëror, kufijtë e të cilit janë ato të planetit. Raca njerëzore, si një njësi e veçantë, organike, ka kaluar nëpër etapa evolucionare analoge me fazat e foshnjërisë dhe fëmijërisë në jetën e anëtarëve të saj individualë, dhe tani është në periudhën kulminante të adoleshencës së saj të trazuar që i afrohet asaj të shumëpriturardhja e moshës.
Një pranim i sinqertë se paragjykimi, lufta dhe shfrytëzimi kanë qenë shprehja e fazave të papjekura në një proces të gjerë historik dhe se raca njerëzore po përjeton sot trazirën e pashmangshme e cila shënon moshën e saj kolektive nuk është një arsye për dëshpërim, por një parakusht për të ndërmarrë ndërmarrjen e jashtëzakonshme të ndërtimit të një botë paqësore. Që një ndërmarrje e tillë është e mundur, që ekzistojnë forcat e nevojshme konstruktive, që strukturat bashkuese shoqërore mund të ngrihen, është tema që ne ju nxisim të shqyrtoni.
Çfarëdo vuajtje dhe trazira që mund të kenë vitet e ardhshme, sado të errëta të jenë rrethanat e afërta, komuniteti Bahá’í beson se njerëzimi mund ta përballojë këtë sprovë supreme me besim në rezultatin e tij përfundimtar. Larg sinjalizimit të fundit të civilizimit, ndryshimet konvulsive drejt të cilave njerëzimi po nxitet gjithnjë e më shpejt do të shërbejnë për të çliruar “potencialet e qenësishme në pozitën e njeriut” dhe për të zbuluar “masën e plotë të fatit të tij në tokë, përsosmërinë e lindur të realitetin e tij. ”