Në një mbrëmje pranvere në 1844, zhvillohej një bisedë midis dy të rinjve që lajmëronte një epokë të re për racën njerëzore. Një tregtar persian i njoftoi një udhëtari në qytetin e Shirazit se Ai ishte Bartësi i një Zbulesë Hyjnore të destinuar të transformonte jetën shpirtërore të njerëzimit. Emri i tregtarit ishte Siyyid ‘Alí-Muhammad, dhe Ai është i njohur në histori si Báb (që do të thotë “Porta” në arabisht).
Mesi i shekullit XIX ishte një nga periudhat më të trazuara në historinë e botës. Revolucione të mëdha ishin duke u zhvilluar. Në pjesë të Evropës dhe Amerikës së Veriut, strukturat dhe marrëdhëniet shoqërore të vjetruara po sfidoheshin nga ndryshimet e papritura dhe të pashembullt në fushat e bujqësisë, industrisë dhe ekonomisë. Në të njëjtën kohë, në të gjithë botën ndjekësit e feve të ndryshme kuptuan se njerëzimi ishte në prag të një faze të re në zhvillimin e tij, dhe shumë u përgatitën për ardhjen e afërt të një të Premtuari, duke u lutur me zell që ta njihnin Atë.
Një dijetar i ri i quajtur Mulla Husayn ishte një shpirt i veçantë i angazhuar në një kërkim që do i ndryshonte jetën. Ai u ndje i tërhequr, si nga një magnet, në Shiraz – një qytet i njohur për parfumin e trëndafilave të tij dhe këngët e bilbilave. Në mbrëmjen e 22 majit 1844, kur iu afrua portës së qytetit, ai u prit nga një i ri i ndritshëm që mbante një çallmë të gjelbër. Ky i huaj e përshëndeti Mulla Husejnin sikur të ishte një shok i vjetër.
“I riu që më takoi jashtë portës së Shirazit më mbyti me shprehje dashurie dhe dashamirësie,” kujtoi Mulla Husein. “Ai më bëri një ftesë të ngrohtë për të vizituar shtëpinë e Tij dhe atje u freskova pas lodhjes së udhëtimit tim.”
Shtëpia e Báb·it në Shiraz, tani e shkatërruar, ku Ai deklaroi misionin e Tij më 23 maj 1844.
Të dy burrat kaluan tërë natën të zhytur në bisedë. Mulla Huseini u mahnit kur zbuloi se secila nga karakteristikat që ai po kërkonte te i Premtuari ishte e shfaqur te ky i ri. Para se të nisej herët në mëngjes, Mikpritësi i tij iu drejtua me këto fjalë: “O ti që je i pari që besove në Mua! Në të vërtetë them, unë jam Báb·i, Porta e Perëndisë… Tetëmbëdhjetë shpirtra duhet, në fillim, spontanisht dhe me dëshirën e tyre, të më pranojnë Mua dhe të njohin të vërtetën e Zbulesës Sime. ”
Brenda disa javësh nga shpallja e Báb·it, shtatëmbëdhjetë njerëz të tjerë, me përpjekjet e tyre spontane, kishin njohur pozicionin e Tij, kishin hequr dorë nga komoditetet dhe siguria e mënyrës së tyre të vjetër të jetesës dhe – të ndarë nga të gjitha lidhjet – ishin nisur në misionin e përhapjen e mësimeve të Tij. Këta tetëmbëdhjetë ndjekësit e parë të Báb·it u bënë të njohur kolektivisht si “Letrat e të Gjallëve”.
Njëra prej tyre, poetesha Tahirih, do të luante një rol kryesor në ndarjen me të kaluarën, duke ngritur thirrjen për barazi të plotë midis grave dhe burrave. Anëtari i fundit i grupit, një i ri që iu dha titulli Kuddus – që do të thotë “Më i Shenjti” – shfaqi një nivel përkushtimi dhe guximi që e bëri atë më të nderuarin nga Letrat e të Gjallëve.
Mulla Huseinit u trondit shumë nga fjalët që dolën nga Báb·i atë natë. Báb demonstroi një urtësi të lindur që, edhe kur ishte i ri, e kishte lënë familjen e Tij të mahnitur. “Ai nuk duhet të trajtohet si një fëmijë i thjeshtë,” u tha mësuesi i tij i shkollës, “Ai, me të vërtetë, nuk ka nevojë për mësues si unë.”
Lindur në Shiraz, një qytet në Iranin jugor, më 20 tetor 1819, Báb ishte porta simbolike midis epokave të profecive të kaluara dhe një epoke të re të përmbushjes për njerëzimin. Qëllimi i tij parësor ishte të iluminonte njerëzit me faktin se kishte filluar një periudhë e re në historinë njerëzore, një periudhë e cila do të dëshmonte bashkimin e të gjithë racës njerëzore dhe shfaqjen e një qytetërimi botëror me prosperitet shpirtëror dhe material. Kjo ditë e madhe do të krijohej nëpërmjet ndikimit të një Edukatori të frymëzuar hyjnor, të cilit Báb i referohej si “Ai të cilin Perëndia do ta shfaqë”. Ishte misioni i Tij, deklaroi Báb, të lajmëronte ardhjen e këtij Manifestimi të premtuar të Perëndisë. Báb shpjegoi se Manifestimi i ri do të çonte në një epokë paqeje dhe drejtësie që ishte shpresa e çdo zemre të dëshpëruar dhe premtimi i çdo feje. Báb udhëzoi ndjekësit e Tij që ta përhapnin këtë mesazh në të gjithë vendin dhe të përgatitnin njerëzit për këtë ditë të shumëpritur.
Mesazhi i Báb ngjalli shpresë dhe gëzim te njerëzit nga çdo fushë e jetës. Megjithëse një numër klerikësh të shquar myslimanë pranuan Báb·in, shumë të tjerë u ndjenë të pasigurt dhe të kërcënuar nga ndikimi i Tij në rritje dhe kishin frikë se pozicionet e tyre të ngulitura të privilegjit dhe autoritetit do të kërcënoheshin nga fuqizimi i njerëzve. Ata i denoncuan mësimet e Báb·it si heretike dhe vendosën ta shkatërrojnë Atë dhe pasuesit e Tij. Polemika nisën në xhami dhe shkolla, në rrugë dhe pazare në të gjithë vendin.
Si rezultat, Báb·i u dëbua – nga qyteti në qytet, nga burgu në burg. Por asnjë nga planet që hartuan armiqtë e Tij nuk mund të parandalonte përhapjen e ndikimit të Tij. Në çdo vend që Ai u dërgua, hiri i Tij dhe tërheqja magnetike e personalitetit të Tij fituan admirimin e udhëheqësve dhe qytetarëve. Guvernatorët e burgut të ashpër dhe ushtarët që e ruanin Atë u bënë ndjekësit e Tij. Çdo herë, duke besuar se po shuanin flakën e ndikimit të Tij, autoritetet thjesht i jepnin karburant dritës së Tij jetëdhënëse. Me kalimin e kohës, popullariteti i Báb·it u rrit në atë masë saqë disa klerikë të shquar i bënë thirrje qeverisë që Ai të ekzekutohej. Ndjekësit e Báb·it, të mbyllur nga udhëheqësi i tyre, u mbrojtën me guxim kundër forcës së madhe të shtetit, e cila ishte urdhëruar për shkatërrimin e tyre. Mijëra ndjekës të Tij – burra, gra dhe fëmijë – pësuan vdekje mizore dhe brutale.
Në 1850, Mirza Taqi Khan (Veziri i Madh i Nasiri’d-Din Shah) urdhëroi ekzekutimin e Báb·it. Kur rojet erdhën për ta marrë Atë në ditën e ekzekutimit të Tij, 9 Korrik, Báb·i u tha atyre se asnjë “fuqi tokësore” nuk mund ta bënte Atë të heshtë derisa të kishte mbaruar gjithçka që kishte për të thënë. Mijëra njerëz u mblodhën nëpër çati që të shihnin sheshin e kazermës në Tabríz, ku Báb·i do të ekzekutohej nga një skuadër pushkatimi. Në nxehtësinë e madhe të diellit të mesditës, Ai u var me litarë në një mur të kazermës, bashkë me një ndjekës të ri. Një turmë prej 750 ushtarësh hapi zjarr me breshëri të njëpasnjëshme. Kur tymi dhe pluhuri i barutit u pastruan, Báb·i ishte zhdukur nga sytë. Vetëm shoku i Tij mbeti, i gjallë dhe i padëmtuar, duke qëndruar pranë murit në të cilin ishin varur. Litarët me të cilët ishin varur vetëm ishin prerë. Pas një kërkimi, Báb u gjet përsëri në qelinë e Tij, duke vazhduar bisedën me sekretarin e Tij që ishte ndërprerë më parë.
“Tani ju mund të vazhdoni të përmbushni qëllimin tuaj,” u tha Báb rrëmbyesve të Tij. Përsëri, Ai u soll për ekzekutim. Pasi grupi i parë refuzoi të qëllonte, një tjetër u mblodh dhe u urdhërua të qëllonte. Këtë herë trupat e Báb·it dhe ndjekësit të Tij të ri u copëtuan. Një vorbull pluhuri përfshiu qytetin, duke fshirë dritën e diellit deri në mbrëmje.
Në vitin 1909, pasi u fshehën për më shumë se gjysmë shekulli, eshtrat e Báb·it më në fund u varrosën në malin Karmel në Tokën e Shenjtë. Sot, i varrosur në një Faltore të hollë me kube të artë, e përfshirë nga kopshte dhe burime spektakolare me tarraca, Báb·i qëndron në lavdi të spikatur, një simbol i triumfit të Kauzës që Ai parandeu mbi kundërshtimin më të ashpër. Në të gjithë botën, miliona njerëz e njohin Báb·in si Lajmësin e frymëzuar hyjnisht të Besimit Bahá’í dhe u drejtohen me nderim Shkrimeve të Tij për të zbuluar “Dritën shkëlqyese të Perëndisë”.
Në Tetor 1985, Shtëpia Universale e Drejtësisë i drejtoi një letër gjeneralitetit të njerëzimit mbi temën e paqes universale, të titulluar “Premtimi i Paqes Botërore”. Ky seksion i faqes në internet paraqet të gjithë tekstin nga deklarata. Më poshtë mund të lexoni hapjen e këtij dokumenti. Gjithashtu mund të shkarkohet nga Biblioteka e Referencës Bahá’.
Paqja e Madhe drejt së cilës njerëzit e vullnetit të mirë gjatë shekujve kanë prirur zemrat e tyre, nga të cilët shikuesit dhe poetët për breza të panumërt kanë shprehur vizionin e tyre, dhe për të cilën nga mosha në moshë shkrimet e shenjta të njerëzimit kanë mbajtur vazhdimisht premtimin, tani është në e fundit brenda mundësive të kombeve. Për herë të parë në histori është e mundur që të gjithë të shikojnë të gjithë planetin, me të gjithë popujt e tij të shumtë të larmishëm, në një perspektivë. Paqja botërore nuk është vetëm e mundur, por e pashmangshme. Stageshtë faza tjetër në evolucionin e këtij planeti – sipas fjalëve të një mendimtari të madh, “planetizimi i njerëzimit”.
Nëse paqja do të arrihet vetëm pas tmerreve të paimagjinueshme të nxitura nga kapja kokëfortë e njerëzimit në modelet e vjetra të sjelljes, apo do të përqafohet tani nga një akt vullneti konsultativ, është zgjedhja para të gjithëve që banojnë në tokë. Në këtë pikë kritike kur problemet e pazgjidhshme me të cilat ballafaqohen kombet janë shkrirë në një shqetësim të përbashkët për të gjithë botën, dështimi për të frenuar valën e konfliktit dhe çrregullimeve do të ishte pa përgjegjësi.
Ndër shenjat e favorshme janë fuqia në rritje e vazhdueshme e hapave drejt rendit botëror të marra fillimisht afër fillimit të këtij shekulli në krijimin e Lidhjes së Kombeve, të pasuar nga Organizata e Kombeve të Bashkuara me bazë më të gjerë; arritja që nga Lufta e Dytë Botërore e pavarësisë nga shumica e të gjitha kombeve në tokë, duke treguar përfundimin e procesit të ndërtimit të kombit dhe përfshirjen e këtyre kombeve të rinj me ato më të vjetra në çështjet me interes të ndërsjellë; rritja e madhe pasuese e bashkëpunimit midis popujve dhe grupeve deri më tani të izoluar dhe antagonistë në ndërmarrjet ndërkombëtare në fushat shkencore, arsimore, juridike, ekonomike dhe kulturore; rritja në dekadat e fundit e një numri të paparë të organizatave humanitare ndërkombëtare; përhapja e lëvizjeve të grave dhe të rinjve që bëjnë thirrje për t’i dhënë fund luftës; dhe pjelljen spontane të zgjerimit të rrjeteve të njerëzve të zakonshëm që kërkojnë mirëkuptim përmes komunikimit personal.
Përparimet shkencore dhe teknologjike që po ndodhin në këtë shekull të bekuar jashtëzakonisht sjellin një rritje të madhe përpara në evolucionin shoqëror të planetit dhe tregojnë mjetet me të cilat mund të zgjidhen problemet praktike të njerëzimit. Ato sigurojnë, me të vërtetë, mjetet për administrimin e jetës komplekse të një bote të bashkuar. Megjithatë barrierat vazhdojnë. Dyshimet, keqkuptimet, paragjykimet, dyshimet dhe interesi i ngushtë vetjak përfshijnë kombet dhe popujt në marrëdhëniet e tyre me njëri-tjetrin.
Outshtë jashtë një ndjenje të thellë të detyrës shpirtërore dhe morale që ne jemi të detyruar në këtë moment të përshtatshëm për të tërhequr vëmendjen tuaj në njohuritë depërtuese u komunikua së pari sundimtarëve të njerëzimit më shumë se një shekull më parë nga Bahá’u’lláh, Themeluesi i Besimit Bahá’í, për të cilin ne jemi të Besuarit.
“Erërat e dëshpërimit,” shkroi Bahá’u’lláh -u, “mjerisht, fryjnë nga çdo drejtim dhe grindja që ndan dhe godet racën njerëzore po rritet çdo ditë. Shenjat e konvulsioneve dhe kaosit të afërt tani mund të dallohen, për aq sa rendi mbizotërues duket të jetë me të meta për keqardhje. ” Ky gjykim profetik është vërtetuar shumë nga përvoja e zakonshme e njerëzimit. Të metat në rendin mbizotërues bien në sy në pamundësinë e shteteve sovrane të organizuara si Kombet e Bashkuara për të ekzorcuar fantazmën e luftës, kolapsin e kërcënuar të rendit ekonomik ndërkombëtar, përhapjen e anarkisë dhe terrorizmit dhe vuajtjet e mëdha që janë këto dhe vuajtjet e tjera duke shkaktuar rritjen e milionave. Në të vërtetë, aq shumë agresioni dhe konflikti kanë arritur të karakterizojnë sistemet tona sociale, ekonomike dhe fetare, saqë shumë prej tyre i janë nënshtruar mendimit se një sjellje e tillë është e natyrshme për natyrën njerëzore dhe për këtë arsye e pashmangshme.
Me ngulitjen e këtij këndvështrimi, një kontradiktë paralizuese është zhvilluar në çështjet njerëzore. Nga njëra anë, njerëzit e të gjitha kombeve shpallin jo vetëm gatishmërinë e tyre, por dëshirën e tyre për paqe dhe harmoni, për t’i dhënë fund frikësimeve të tmerrshme që mundojnë jetën e tyre të përditshme. Nga ana tjetër, miratimi jokritik i jepet propozimit se qeniet njerëzore janë egoiste dhe agresive të pakorrigjueshme dhe kështu të paafta për të ngritur një sistem shoqëror njëherësh progresiv dhe paqësor, dinamik dhe harmonik, një sistem që i jep lojë falas krijimtarisë dhe iniciativës individuale, por bazuar në bashkëpunimi dhe reciprociteti.
Ndërsa nevoja për paqe bëhet më urgjente, kjo kontradiktë themelore, e cila pengon realizimin e saj, kërkon një rivlerësim të supozimeve mbi të cilat bazohet pikëpamja e përhapur e gjendjes historike të njerëzimit. E shqyrtuar në mënyrë të paanshme, provat zbulojnë se një sjellje e tillë, larg shprehjes së vetes së vërtetë të njeriut, përfaqëson një shtrembërim të shpirtit njerëzor. Kënaqësia në këtë pikë do t’u mundësojë të gjithë njerëzve të vënë në lëvizje forca shoqërore konstruktive të cilat, sepse janë në përputhje me natyrën njerëzore, do të nxisin harmoninë dhe bashkëpunimin në vend të luftës dhe konfliktit.
Të zgjedhësh një kurs të tillë nuk do të thotë të mohosh të kaluarën e njerëzimit, por ta kuptosh atë. Besimi Bahá’í e konsideron konfuzionin aktual botëror dhe gjendjen katastrofike në çështjet njerëzore si një fazë natyrore në një proces organik që çon përfundimisht dhe në mënyrë të parezistueshme në bashkimin e racës njerëzore në një rend të vetëm shoqëror, kufijtë e të cilit janë ato të planetit. Raca njerëzore, si një njësi e veçantë, organike, ka kaluar nëpër etapa evolucionare analoge me fazat e foshnjërisë dhe fëmijërisë në jetën e anëtarëve të saj individualë, dhe tani është në periudhën kulminante të adoleshencës së saj të trazuar që i afrohet asaj të shumëpriturardhja e moshës.
Një pranim i sinqertë se paragjykimi, lufta dhe shfrytëzimi kanë qenë shprehja e fazave të papjekura në një proces të gjerë historik dhe se raca njerëzore po përjeton sot trazirën e pashmangshme e cila shënon moshën e saj kolektive nuk është një arsye për dëshpërim, por një parakusht për të ndërmarrë ndërmarrjen e jashtëzakonshme të ndërtimit të një botë paqësore. Që një ndërmarrje e tillë është e mundur, që ekzistojnë forcat e nevojshme konstruktive, që strukturat bashkuese shoqërore mund të ngrihen, është tema që ne ju nxisim të shqyrtoni.
Çfarëdo vuajtje dhe trazira që mund të kenë vitet e ardhshme, sado të errëta të jenë rrethanat e afërta, komuniteti Bahá’í beson se njerëzimi mund ta përballojë këtë sprovë supreme me besim në rezultatin e tij përfundimtar. Larg sinjalizimit të fundit të civilizimit, ndryshimet konvulsive drejt të cilave njerëzimi po nxitet gjithnjë e më shpejt do të shërbejnë për të çliruar “potencialet e qenësishme në pozitën e njeriut” dhe për të zbuluar “masën e plotë të fatit të tij në tokë, përsosmërinë e lindur të realitetin e tij. ”