Shpallja e mesazhit të Báb·it shkaktoi një përmbysje të madhe në Persi; edhe më të madhe se ardhja e Jezu Krishtit në Tokën e Shenjtë pothuajse dy mijëvjeçarë më parë. Nga 1845 deri në 1847, një valë hetimesh pasionante përfshiu vendin dhe kongregacione të panumërta dëgjonin me habi dëshmitë e ndjekësve të Báb·it. Parimet, standardet dhe ligjet që ata promovuan sfiduan të gjithë strukturën e shoqërisë. Frymëzuar nga mesazhi i Tij, mijëra njerëz përvetësuan mësimet e Tij dhe u bënë të njohur si Bábí·të (Bábís).
Megjithë kundërshtimin e ashpër me të cilin ata u përballën nga autoritetet e armiqësuar nga frika dhe zilia, përkushtimi i fortë që mbërtheu pasuesit e Báb·it u përhap tek anëtarët e klerit, në klasat tregtare dhe në qarqet më të larta të shoqërisë. Ndër më të papriturit që do të përqafonin Kauzën e Báb·it ishte një teolog i shkëlqyer që mbante titullin Vahid – që do të thotë “unik”. Një këshilltar i besuar i Shahut, Vahid ishte dërguar për të marrë në pyetje Báb·in në emër të mbretit, i cili dëshironte të siguronte informacione të dorës së parë në lidhje me lëvizjen që po përfshinte tokën e tij. Me të mësuar për konvertimin e Vahidit, Shahu bëri thirrje që Báb·i të sillej menjëherë në Teheran. Kryeministri – nga frika se pozicioni i tij mund të minohej fatalisht nëse Shahu do të binte nën ndikimin e Báb·it – urdhëroi që ai të burgosej në kështjellën e largët të Mah-Ku, pranë kufirit turk. Arsyetimi që iu dha Shahut ishte se ardhja e Báb·it në kryeqytet mund të çonte në shqetësime dhe çrregullime të mëdha publike.
Personazhi më i shquar që përqafoi Kauzën e Báb·it ishte biri i një ministri të pasur. Mirza Husayn-‘Alí ishte një fisnik i nderuar, i ri, i cili kishte hequr dorë nga një pozicion në oborrin e Shahut për t’u kujdesur për të shtypurit dhe të varfërit. Një ditë, Mulla Husayn – i pari që njohu Báb·in – mbërriti në Teheran me udhëzimin e Mjeshtrit të tij për të kërkuar një personazh të shquar, për të cilin i ishte thënë se do të ishte veçanërisht pranues ndaj mesazhit të Tij.
Faksimile e tabletës së Báb·it drejtuar “Ai të cilin Perëndia do ta shfaqë” (Bahá’u’lláh).
Letra që Mirza Husein-‘Alí mori nga Báb·i ngjalli një përgjigje të menjëhershme. Në të, Ai njohu karakterin e Zbulesës Hyjnore. “Kush beson në Kuran,” deklaroi Ai, “dhe njeh origjinën e tij Hyjnore, dhe megjithatë heziton, edhe pse për një moment, të pranojë se këto fjalë nxitëse të shpirtit janë të pajisura me të njëjtën fuqi rigjeneruese, me siguri ka gabuar në gjykimin e tij dhe është larguar shumë nga rruga e drejtësisë. “
Megjithëse të dy nuk u takuan kurrë, Báb·i ishte i vetëdijshëm se Mirza Husayn-‘Alí, i titulluar Bahá’u’lláh — ishte “Ai të cilin Perëndia do ta shfaqë”, Edukatori Hyjnor për ardhjen e të cilit Báb po paralajmëronte.
Ndërsa Báb u burgos në veri të Iranit, Kauza e Tij vazhdoi të përhapej në të gjithë vendin. Në qershor 1848, një grup i madh i ndjekësve të Tij u takuan në fshatin Badasht. Mbledhja e tyre do të ishte një moment përcaktues në historinë e lëvizjes. Atje, ata diskutuan se çfarë përfaqësonte lëvizja e tyre, si të arrinin qëllimet e tyre përballë valës në rritje të kundërshtimeve dhe si të siguronin lirimin e Báb·it. Në Badasht ata kuptuan se misioni i Báb·it përfaqësonte një thyerje të papritur, të plotë dhe dramatike të traditave fetare dhe shoqërore të së kaluarës.
Ndër të pranishmit ishte poetesha Tahirih. Konferenca u gjallërua nga sqarimet e saj të hollësishme të nënkuptimeve në mesazhin e Báb·it. Ai ishte, njoftoi ajo, Manifestimi i shumëpritur i Perëndisë dhe themeluesi i një periudhe të re dhe të pavarur fetare. Për ta demonstruar këtë, ajo u paraqit në një rast pa vellon e kërkuar nga tradita myslimane. Veprimi i saj doli të ishte një provë e fortë besimi për disa nga Bábí·të, dhe lajmi i ndodhisë ngjalli më tej antagonizmin e klerit mysliman.
Pas Badashtit, rreth 300 Báb·i u gjendën të rrethuar në një kamp të vogël, të cilin e kishin ngritur me nxitim afër një faltoreje të izoluar në provincën e Mazindaranit. Pasi marshuan me entuziazëm nëpër krahinë duke shpallur se i Premtuari ishte shfaqur, grupi u denoncua si heretik nga kleri vendas i cili ngriti popullsinë e disa fshatrave për t’i sulmuar ata. Kryeministri i ri vendosi që Bábí·të duhet të shtypeshin dhe forcat e armatosura u dërguan për të mbështetur fushatën e mullave vendas.
Rrethimi në faltoren e Shejh Tabarsi ishte një poshtërim i papritur për kundërshtarët e Bábí·ve. Për disa muaj me rradhë, një ushtri pas tjetrës, me mijëra burra, u dërguan për të mposhtur Báb·ít. Këta studentë të pa trajnuar, pa mjete, “të dehur nga Zoti” u mbrojtën heroikisht ndaj një ushtrie të koordinuar, të mbështetur nga popullsia vendase, e bekuar nga kleri dhe e mbështetur nga burimet e shtetit.
Përfundimisht, Bábí·të, të dobësuar nga uria dhe humbja e një përqindjeje të madhe të anëtarëve të tyre – përfshirë dishepullin e parë të Báb·it, Mulla Husayn – u mashtruan dhe u dorëzuan nën një betim solemn, të marrë në një kopje të Kuranit, se ata do të liroheshin. Megjithatë, sapo dolën nga kalaja, u zunë pritë. Shumë u vranë në moment, të tjerët u kapën dhe u torturuan për vdekje, nga ata që mbijetuan, disa u hoqën nga pronat e tyre dhe u shitën në skllavëri.
Dy lokacione të tjera kryesore dëshmuan skena të ngjashme. Në Nayriz dhe Zanjan, forcat e armatosura të shtetit erdhën në mbështetje të turmave që ishin trazuar në një gjendje tërbimi. Në Nayriz as udhëheqja e një figure aq të shquar sa Vahid nuk arriti të qetësojë zemërimin e autoriteteve lokale dhe turmën e zemëruar që ata nxitën. Vahid vdiq në masakrën që pasoi kapjen e fortesës së vogël në të cilën ishin strehuar Bábí·të e rrethuar. Në Nayriz, si në Tabarsi, dorëzimi i mbrojtësve Bábí u sigurua nga zotimet e rreme të paqes dhe miqësisë të nënshkruara dhe vulosura në një kopje të Kuranit. Menjëherë pas kësaj të burgosurit u masakruan.
Kryeministri Amir Kabir ishte i vendosur ta godiste kryengritjen në zemrën e saj. Báb·i u dërgua në Tabríz, ku studiuesve kryesorë iu kërkua të gjykonin çështjen si çështje fetare dhe jo civile. Siç e kishte parashikuar Kryeministri, kleri bashkëpunoi me gatishmëri në nënshkrimin e një urdhri zyrtar vdekjeje, bazuar në akuzën për herezi. Báb·i u ekzekutua publikisht në rrethana të jashtëzakonshme në mesditën e 9 korrikut 1850.
Për Bábí·të, efekti i ekzekutimit të Báb·it, kaq shpejt pas vdekjes së dhunshme të shumicës së mbështetësve të shquar të Besimit, ishte një goditje shkatërruese. Ajo e privoi komunitetin nga udhëheqja që i nevojitej, jo vetëm për të duruar persekutimet në rritje që po përjetonte, por edhe për të ruajtur integritetin e standardeve të sjelljes të mësuara nga Báb·i.
Tabriz, Irani Verior c1890.
Bábí·të kishin theksuar vazhdimisht se shqetësimi i tyre i vetëm ishte të shpallnin mësimet e reja shpirtërore dhe shoqërore të zbuluara nga Báb·i. Në të njëjtën kohë, ata besuan se ishte detyra e tyre për të mbrojtur veten dhe familjet e tyre, me kusht që ata të mos përfshiheshin në akte agresioni. Pasi duart udhëzuese të atyre që e kuptuan mesazhin e Báb·it u tërhoqën nga një represion kaq brutal, ishte e parashikueshme që elementët e paqëndrueshëm midis Bábí·ve mund të rezultonin të paaftë për të ruajtur disiplinën origjinale.
Kjo doli të ishte e vërtetë kur më 15 gusht 1852, dy Bábí qëlluan me pistoletë kundër Shahut. Mbreti i shpëtoi një dëmtimi serioz sepse pistoleta ishte e mbushur vetëm me plumba zogjsh; por përpjekja për vdekjen e monarkut shkaktoi një valë të re persekutimesh në një shkallë që tejkalonte gjithçka që vendi kishte parë deri tani. Mijëra burra, gra dhe fëmijë u dënuan me vdekje në rrethana mizorie. Të njoftuar se prona e “mohuesëve të fesë ” ishte konfiskuar shumë autoritete lokale u bashkuan në gjuetinë e pasuesve të Báb·it. Në Teheran, esnafët e ndryshëm tregtarë – bukëpjekës, kasapë, marangozë dhe të tjerë – kapën grupe të Bábí·ve dhe luftuan me njëri -tjetrin për të shpikur format më mizore të torturave.
Shumë historianë dhe komentues – disa prej të cilëve ishin dëshmitarë okularë të ngjarjeve – kanë shkruar për persekutimin e pasuesve të Báb·it, për veprimet nxitëse të trimërisë që Ai frymëzoi dhe për sharmin dhe shkëlqimin e Tij.
Vala e re e persekutimeve inkurajoi gjithashtu ata që donin të heshtnin, sidomos Tahirihun e vendosur dhe gjithnjë e më të hapur. E megjithatë, kur u njoftua se ajo ishte dënuar me vdekje, Tahirih thuhet se i kishte thënë burgosësit të saj: “Mund të më vrasësh sa të duash, por nuk mund të ndalosh emancipimin e grave.”
Për një periudhë të shkurtër, e gjithë Persia luhatej buzë ndryshimeve gjithëpërfshirëse shoqërore. Fakti që një transformim i tillë nuk ndodhi ishte rezultat i ndërhyrjes së udhëheqësve fetarë dhe politikë, të cilët kishin frikë se Báb·i do të kërcënonte autoritetin që u jepnin pozicionet e tyre.
Mizoria e pakufishme e këtyre udhëheqësve i la pasuesit e Báb·it të thyer dhe të rraskapitur, të privuar nga të gjitha burimet dhe këshillat e udhëheqësve të tyre. Por sakrificat e tyre nuk ishin të kota. Ndryshe nga vëzhguesit e lashtë që mund vetëm të shikonin drejt së ardhmes së largët për kohën kur “toka do të mbushet me njohurinë e lavdisë së Zotit”, Báb·i – nga vetë dalja e Tij – nënkuptonte se agimi i “Ditës të Perëndisë” kishte mbërritur më në fund, duke i krijuar bazën një Zbulese edhe më të madhe që ishte gati të dilte përmes Bahá’u’lláh·ut.
Në Tetor 1985, Shtëpia Universale e Drejtësisë i drejtoi një letër gjeneralitetit të njerëzimit mbi temën e paqes universale, të titulluar “Premtimi i Paqes Botërore”. Ky seksion i faqes në internet paraqet të gjithë tekstin nga deklarata. Më poshtë mund të lexoni hapjen e këtij dokumenti. Gjithashtu mund të shkarkohet nga Biblioteka e Referencës Bahá’.
Paqja e Madhe drejt së cilës njerëzit e vullnetit të mirë gjatë shekujve kanë prirur zemrat e tyre, nga të cilët shikuesit dhe poetët për breza të panumërt kanë shprehur vizionin e tyre, dhe për të cilën nga mosha në moshë shkrimet e shenjta të njerëzimit kanë mbajtur vazhdimisht premtimin, tani është në e fundit brenda mundësive të kombeve. Për herë të parë në histori është e mundur që të gjithë të shikojnë të gjithë planetin, me të gjithë popujt e tij të shumtë të larmishëm, në një perspektivë. Paqja botërore nuk është vetëm e mundur, por e pashmangshme. Stageshtë faza tjetër në evolucionin e këtij planeti – sipas fjalëve të një mendimtari të madh, “planetizimi i njerëzimit”.
Nëse paqja do të arrihet vetëm pas tmerreve të paimagjinueshme të nxitura nga kapja kokëfortë e njerëzimit në modelet e vjetra të sjelljes, apo do të përqafohet tani nga një akt vullneti konsultativ, është zgjedhja para të gjithëve që banojnë në tokë. Në këtë pikë kritike kur problemet e pazgjidhshme me të cilat ballafaqohen kombet janë shkrirë në një shqetësim të përbashkët për të gjithë botën, dështimi për të frenuar valën e konfliktit dhe çrregullimeve do të ishte pa përgjegjësi.
Ndër shenjat e favorshme janë fuqia në rritje e vazhdueshme e hapave drejt rendit botëror të marra fillimisht afër fillimit të këtij shekulli në krijimin e Lidhjes së Kombeve, të pasuar nga Organizata e Kombeve të Bashkuara me bazë më të gjerë; arritja që nga Lufta e Dytë Botërore e pavarësisë nga shumica e të gjitha kombeve në tokë, duke treguar përfundimin e procesit të ndërtimit të kombit dhe përfshirjen e këtyre kombeve të rinj me ato më të vjetra në çështjet me interes të ndërsjellë; rritja e madhe pasuese e bashkëpunimit midis popujve dhe grupeve deri më tani të izoluar dhe antagonistë në ndërmarrjet ndërkombëtare në fushat shkencore, arsimore, juridike, ekonomike dhe kulturore; rritja në dekadat e fundit e një numri të paparë të organizatave humanitare ndërkombëtare; përhapja e lëvizjeve të grave dhe të rinjve që bëjnë thirrje për t’i dhënë fund luftës; dhe pjelljen spontane të zgjerimit të rrjeteve të njerëzve të zakonshëm që kërkojnë mirëkuptim përmes komunikimit personal.
Përparimet shkencore dhe teknologjike që po ndodhin në këtë shekull të bekuar jashtëzakonisht sjellin një rritje të madhe përpara në evolucionin shoqëror të planetit dhe tregojnë mjetet me të cilat mund të zgjidhen problemet praktike të njerëzimit. Ato sigurojnë, me të vërtetë, mjetet për administrimin e jetës komplekse të një bote të bashkuar. Megjithatë barrierat vazhdojnë. Dyshimet, keqkuptimet, paragjykimet, dyshimet dhe interesi i ngushtë vetjak përfshijnë kombet dhe popujt në marrëdhëniet e tyre me njëri-tjetrin.
Outshtë jashtë një ndjenje të thellë të detyrës shpirtërore dhe morale që ne jemi të detyruar në këtë moment të përshtatshëm për të tërhequr vëmendjen tuaj në njohuritë depërtuese u komunikua së pari sundimtarëve të njerëzimit më shumë se një shekull më parë nga Bahá’u’lláh, Themeluesi i Besimit Bahá’í, për të cilin ne jemi të Besuarit.
“Erërat e dëshpërimit,” shkroi Bahá’u’lláh -u, “mjerisht, fryjnë nga çdo drejtim dhe grindja që ndan dhe godet racën njerëzore po rritet çdo ditë. Shenjat e konvulsioneve dhe kaosit të afërt tani mund të dallohen, për aq sa rendi mbizotërues duket të jetë me të meta për keqardhje. ” Ky gjykim profetik është vërtetuar shumë nga përvoja e zakonshme e njerëzimit. Të metat në rendin mbizotërues bien në sy në pamundësinë e shteteve sovrane të organizuara si Kombet e Bashkuara për të ekzorcuar fantazmën e luftës, kolapsin e kërcënuar të rendit ekonomik ndërkombëtar, përhapjen e anarkisë dhe terrorizmit dhe vuajtjet e mëdha që janë këto dhe vuajtjet e tjera duke shkaktuar rritjen e milionave. Në të vërtetë, aq shumë agresioni dhe konflikti kanë arritur të karakterizojnë sistemet tona sociale, ekonomike dhe fetare, saqë shumë prej tyre i janë nënshtruar mendimit se një sjellje e tillë është e natyrshme për natyrën njerëzore dhe për këtë arsye e pashmangshme.
Me ngulitjen e këtij këndvështrimi, një kontradiktë paralizuese është zhvilluar në çështjet njerëzore. Nga njëra anë, njerëzit e të gjitha kombeve shpallin jo vetëm gatishmërinë e tyre, por dëshirën e tyre për paqe dhe harmoni, për t’i dhënë fund frikësimeve të tmerrshme që mundojnë jetën e tyre të përditshme. Nga ana tjetër, miratimi jokritik i jepet propozimit se qeniet njerëzore janë egoiste dhe agresive të pakorrigjueshme dhe kështu të paafta për të ngritur një sistem shoqëror njëherësh progresiv dhe paqësor, dinamik dhe harmonik, një sistem që i jep lojë falas krijimtarisë dhe iniciativës individuale, por bazuar në bashkëpunimi dhe reciprociteti.
Ndërsa nevoja për paqe bëhet më urgjente, kjo kontradiktë themelore, e cila pengon realizimin e saj, kërkon një rivlerësim të supozimeve mbi të cilat bazohet pikëpamja e përhapur e gjendjes historike të njerëzimit. E shqyrtuar në mënyrë të paanshme, provat zbulojnë se një sjellje e tillë, larg shprehjes së vetes së vërtetë të njeriut, përfaqëson një shtrembërim të shpirtit njerëzor. Kënaqësia në këtë pikë do t’u mundësojë të gjithë njerëzve të vënë në lëvizje forca shoqërore konstruktive të cilat, sepse janë në përputhje me natyrën njerëzore, do të nxisin harmoninë dhe bashkëpunimin në vend të luftës dhe konfliktit.
Të zgjedhësh një kurs të tillë nuk do të thotë të mohosh të kaluarën e njerëzimit, por ta kuptosh atë. Besimi Bahá’í e konsideron konfuzionin aktual botëror dhe gjendjen katastrofike në çështjet njerëzore si një fazë natyrore në një proces organik që çon përfundimisht dhe në mënyrë të parezistueshme në bashkimin e racës njerëzore në një rend të vetëm shoqëror, kufijtë e të cilit janë ato të planetit. Raca njerëzore, si një njësi e veçantë, organike, ka kaluar nëpër etapa evolucionare analoge me fazat e foshnjërisë dhe fëmijërisë në jetën e anëtarëve të saj individualë, dhe tani është në periudhën kulminante të adoleshencës së saj të trazuar që i afrohet asaj të shumëpriturardhja e moshës.
Një pranim i sinqertë se paragjykimi, lufta dhe shfrytëzimi kanë qenë shprehja e fazave të papjekura në një proces të gjerë historik dhe se raca njerëzore po përjeton sot trazirën e pashmangshme e cila shënon moshën e saj kolektive nuk është një arsye për dëshpërim, por një parakusht për të ndërmarrë ndërmarrjen e jashtëzakonshme të ndërtimit të një botë paqësore. Që një ndërmarrje e tillë është e mundur, që ekzistojnë forcat e nevojshme konstruktive, që strukturat bashkuese shoqërore mund të ngrihen, është tema që ne ju nxisim të shqyrtoni.
Çfarëdo vuajtje dhe trazira që mund të kenë vitet e ardhshme, sado të errëta të jenë rrethanat e afërta, komuniteti Bahá’í beson se njerëzimi mund ta përballojë këtë sprovë supreme me besim në rezultatin e tij përfundimtar. Larg sinjalizimit të fundit të civilizimit, ndryshimet konvulsive drejt të cilave njerëzimi po nxitet gjithnjë e më shpejt do të shërbejnë për të çliruar “potencialet e qenësishme në pozitën e njeriut” dhe për të zbuluar “masën e plotë të fatit të tij në tokë, përsosmërinë e lindur të realitetin e tij. ”